Home / آموزش نرم افزار / آموزش راینو / آموزش تغییر مقیاس آبجکت راینو : Scaling objects

آموزش تغییر مقیاس آبجکت راینو : Scaling objects

Rhino tutorial architecture Modeling – Editing and Transforming

آموزش راینو rhino 5 tutorial architecture

 

 

 

 

 در این فیلم اجازه دهید یک نگاه اشیاء چگونه به مقیاس، یک، دو یا سه بعد است. فقط متوقف در مورد آن فکر می کنم، یک خط تنها می تواند در 2D کوچک است چرا که بعد سوم ندارد.به همین ترتیب یک شی نقطه می تواند در تمام نمی شود کوچک. و بعد ما یک ماده جامد است که می تواند توان در هر دو یک، دو یا سه بعد کوچک. بیایید شروع کردن با برخی از پوسته پوسته شدن 1D هندسه 2D. خوب، ما یک زن و شوهر از روش های مختلف به مقیاس است.
00:00:28 دو نفر از آنها بسیار دقیق است، که در آن ما می توانید ورودی اساس اندازه و یا درصد،
00:00:32 و سپس راه سوم را eyeballing فقط با آن آن را به نگاه خوب است.
00:00:36 بیایید شروع کردن با روش اندازه دقیق است.
00:00:39 بنابراین، من قصد دارم به مطمئن شوید که تبدیل نوار ابزار است.
00:00:43 سپس ما در حال رفتن به مقیاس 1D.
00:00:47 و این حلقه، اینجا را انتخاب کنید، راست کلیک کنید. شما همیشه باید به آن منشاء می دهد،
00:00:52 بنابراین ما باید مطمئن شوید که ما باید نقطه ضربه محکم و ناگهانی در، مرکز و ربع.
00:00:58 فکر می کنم که خواهم که برای طیف نسخه ی نمایشی کار می کنند، نقطه مبدا است که
00:01:00 مرکز در اینجا من از خوراکی نکته دوم این است که شعاع 20.
00:01:05 و بعد به جای ایجاد تغییر، من قصد دارم به فقط در نوع 30 در حال حاضر.
00:01:11 به طوری که ساخته شده
00:01:12 آن بعد تغییر از یک ارزش شناخته شده است به ارزش شناخته شده است.
00:01:15 پس از آن بسیار دقیق است.
00:01:18 بیایید سعی کنید این مثال بعدی برای انجام یک درصد تغییر.
00:01:23 بنابراین ما شی را انتخاب کنید، انجام مقیاس 1D. بنابراین ما آن را یک نقطه مبدا را، و
00:01:31 ما آن را یک فاکتور مقیاس است. بنابراین ما فقط می توانید در 1.5 تایپ کنید.
00:01:37 و سپس، آن را به دنبال یک جهت، بنابراین توجه کنید که چگونه
00:01:39 شما می توان کوچک، شما از نوع آن پیچ و تاب بسیار کمی است.
00:01:42 بنابراین من قصد دارم به جلو و پایین شیفت، و در حال حاضر ما در این جهت، 150٪ کوچک است.
00:01:48 و پس از آن روش سوم این است که فقط آن را به نگاه خوب است.
00:01:54 بنابراین اجازه دهید دوباره مقیاس یک D امتحان کنید.
00:01:57 شروع را با مبدا. انتخاب هر نقطه مرجع.
00:02:01 من فقط رفتن به پایین نگه داشتن
00:02:02 کلید Shift، و این است که تقریبا با این حال به نظر می رسد خوب است.
00:02:05 و فراموش نکنید که شما یک مرجع کردم
00:02:07 نقطه، هر چیزی دورتر آن را می سازد بزرگتر،
00:02:10 اما اگر شما به عقب به سمت مبدا آمده آن را آن را در مقادیر کوچکتر در مقیاس.
00:02:16 به طوری که همه به خوبی و خوب برای منحنی ساده است.
00:02:19 چه در مورد این وضعیت؟
00:02:20 ما فیله در حال حاضر در وجود دارد، بنابراین هر زمان ما
00:02:23 مقیاس این، ما باید به مراقب اعوجاج.
00:02:25 من یک ترفند ساده کمی را در اینجا.
00:02:27 من قصد دارم به نوبه خود آن نقطه کنترل در با F10، و سپس ما فقط گرفتن گروه
00:02:33 که آسیب دیده اند و ما می توانیم آنها را بکشید. و یا استفاده از اشاره فقط با فلش.
00:02:38 بنابراین
00:02:41 که واقعا سرد است.
00:02:42 بنابراین ما ساخته شده که گسترده تر و یا به شکل بلندتر.
00:02:45 و پر ما شده اند در همه تحت تاثیر قرار نمی.
00:02:48 بنابراین مقیاس 2D می تقریبا همان کار، ما
00:02:50 مجبور به انجام آن، مگر اینکه شما می خواهید برای دریافت برخی از عمل اضافی.
00:02:53 اما من می خواهم برای نشان دادن این با فیله دوباره.
00:02:56 آمار F10، بنابراین من فقط این تا به و سپس ما باید برای گرفتن یک گروه دیگر.
00:03:02 (صدا)
00:03:06 بنابراین این که چگونه که مسئولیت رسیدگی به فیله اگر آن را برای منحنی ها و اشکال خود را کار می کند.
00:03:10 خوب، اجازه دهید انجام برخی از پوسته پوسته شدن در سه اشیاء بعدی.
00:03:14 من در لایه 3D در اینجا تبدیل شود.
00:03:19 و سعی کنید پوسته پوسته شدن از طریق سر پسر، سه راه مختلف.
00:03:24 پس من شروع کردن با انتخاب او. ما از مقیاس عمومی 3D.
00:03:31 این بسیار آسان برای پیش بینی.
00:03:33 این فقط رفتن به بزرگتر را در همه ابعاد، متناسب است.
00:03:36 تعجب نیست بزرگ وجود دارد. من قصد دارم به کلیدهای Ctrl + Z به خنثیسازی.
00:03:39 بیایید سعی کنید مقیاس 2D بعدی. بنابراین
00:03:45 شما می توانید برخی از اعوجاج واقعا جالب وجود دارد به پسر آقا لاک پشت را دریافت کنید.
00:03:49 و خنثیسازی که.
00:03:53 و در نهایت 1D.
00:03:56 بنابراین من به زمانی که من به اینجا به مقیاس 1D.
00:04:01 و انتخاب یک نقطه است.
00:04:01 این می شود کمی روی حیله و تزویر، من لازم نیست
00:04:03 یک خط محور، که احتمالا یک ایده بهتر.
00:04:05 بنابراین من فقط رفتن به انتخاب یک نقطه در اینجا.
00:04:08 من می خواهم برای رفتن به بالا به صورت عمودی، زیبا و تمیز.
00:04:09 من می تواند دیدگاه های تغییر دهید،
00:04:10 من می تواند یک خط داشته باشد، اما به جای آن،
00:04:12 من قصد دارم به استفاده از این محدودیت مکان نما است.
00:04:14 پس من کلیدهای Ctrl، من ضربه محکم و ناگهانی به نقطه اصلی است.
00:04:17 در حال حاضر من در حال بالا رفتن عمودی، به طوری که به من می دهد
00:04:19 یک فرصت برای حرکت به دور از هواپیما ساخت و ساز.
00:04:22 پس من فقط برداشت یک نقطه شروع است. این 1D من وجود دارد
00:04:27 (خنده)
00:04:27 در واقع آن را واقعا مسطح، جالب است.
00:04:32 خوب، پس برای اشکال آلی و پیچیده، آن را معمولا کار می کند خیلی خوب است.
00:04:37 اما باز هم فیله واقع می تواند باعث مشکلات در بسیاری از روش های مختلف.
00:04:42 اگر ما مقیاس 3D شما احتمالا حدس می زنم این کار فقط خوب است.
00:04:45 بیایید سعی کنید در مقیاس 2D و ما مشاهده خواهید نمود.
00:04:50 هی، مقیاس، من فقط رفتن به انتخاب نوع یک نقطه تصادفی در اینجا.
00:04:53 بنابراین یک مرجع انتخاب کنید، احتمالا به نظر می رسد ما در حال رفتن
00:04:56 دو بار تا آنجا، پس این فقط در مورد دو برابر شدن.
00:04:59 اینجا چیزی است که شما باید مراقب.
00:05:00 از آنجایی من در حال حاضر فیله، و من این کار را نکرد
00:05:02 پوسته پوسته شدن 3D، من 2D انجام داد، آن فیله مسطح شد.
00:05:06 بنابراین یک نگاه خوبی نیست. شما احتمالا نمی خواست به آن را ببینید.
00:05:10 بنابراین آنچه از شما می توانید به جای انجام دهید سعی کنید به
00:05:12 هر مقیاس و یا تغییرات قبل از پر اتفاق افتاده است.
00:05:17 بنابراین، دوباره، 3D و 2D بسیار قابل پیش بینی هستند، اما این
00:05:20 واقعا خوب زمانی که شما یک فرصت برای ایجاد یک تغییر سریع داشته باشد.
00:05:23 مقیاس 1D.
00:05:24 من فقط رفتن برای گرفتن دو نقطه مختلف وجود دارد.
00:05:29 و آنها می توانند تا تقریبا هر ارتفاع شما می خواهید.
00:05:31 بنابراین
00:05:34 بدون اعوجاج وجود دارد اگر من فیله ذخیره برای بعد.
00:05:38 در نهایت، من می خواهم برای نشان مقیاس 1-D که در آن همه چیز نه
00:05:41 پاک سازمان یافته، در اینجا من می خواهم این لوله قدم زنی با تبختر کمی طولانی تر.
00:05:46 باز هم، من احتمالا منحنی در صحنه و این دارند
00:05:50 به همین دلیل من جرقه بزند O من مجموعه را به مرکز کردم.
00:05:51 بنابراین ما قصد داریم برای دیدن اگر ما می توانیم این را طولانی تر کند فقط با پیدا کردن
00:05:55 دو نقطه مرکز و اجازه دادن به آنها یک محور ایجاد و ببینید اگر که کار می کند.
00:05:59 بنابراین انجام یک مقیاس 1D. اشیاء را انتخاب کنید.
00:06:05 را وارد کنید.
00:06:06 بنابراین این خواهد بود که بخشی از مشکل، چیدن مبدا.
00:06:11 است مرکز وجود دارد. در نهایت آن را کردم.
00:06:13 یافتن این مرکز، تا اینجا.
00:06:15 آن وجود دارد. و در حال حاضر من می توانم آن را در مقیاس.
00:06:18 اجازه دهید برای زوم کردن در اینجا.
00:06:22 اشیاء بنابراین پوسته پوسته شدن بسیار ساده و شهودی است، و آن را
00:06:25 همچنین شما اجازه می دهد تا سه راه برای تعیین اندازه نهایی است.
00:06:28 شما روش کره چشم است که فقط به نظر می رسد نیست.
00:06:30 روش دقیق درصد، که شما می دانید افزایش
00:06:33 یا کاهش، و در نهایت شما را به روش اندازه دقیق.
00:06:37 بنابراین شما حتی نمی باید در مورد ریاضی در تمام نگرانی.

 

About evermotion3d

Check Also

آموزش رندرگیری راینو : تغییر موقعیت دوربین Tweaking camera position and rendering

 Tweaking camera position and rendering                     …

پاسخ دهید