Home / آموزش نرم افزار / آموزش راینو / آموزش حل مشکلات مدلسازی راینو Troubleshooting solids Booleans

آموزش حل مشکلات مدلسازی راینو Troubleshooting solids Booleans

Rhino tutorial architecture Modeling –  Modeling- 3D Solids (AKA Polysurfaces)

Troubleshooting solids and Booleans

آموزش راینو rhino 5 tutorial architecture

 

 

 

 

 در این فیلم ما را موقعیت های متداول بررسی و مشکلاتی که رخ می دهد در هنگام کار با مواد جامد و Booleans می. من هم چند ویرایش جامد و ایجاد دستورات جدید معرفی است که به شما کار با آنها را کمی بیشتر مفید و لذت بخش است. اول یک نام تجاری دستور بولی جدید است. این است که در ابزار جامد، نوار ابزار. و این بولی دو جسم نامیده می شود. من راست کلیک را دریافت کنید. فقط انتخاب کنید دو مورد اول، و سپس آن را در حال حاضر راه اندازی شد. ما لازم نیست که، ما لازم نیست به آمار ورود را بزنید. بنابراین، ما فقط رفتن به کلیک کردن به سمت در اینجا. و آن را به چرخه را از طریق تمام گزینه های مختلف. اگر می خواهید مطمئن شوید که چه این گزینه، شما نگاه کردن در خط فرمان. در حال حاضر، این ب منهای یک است. در اینجا یک تقاطع معکوس است. این اتحادیه است. این نوع از نظر می رسد همان. در اینجا یک تقاطع استاندارد است. و این اصلی منهای ب وجود دارد. اگر شما مشکل تجسم چه اتفاق خواهد افتاد با دستورات مختلف بولی.شما می تواند سعی کنید این یکی، و فقط چرخه را از طریق تمام گزینه، اگر که کمک می کند. آمار فرار به خارج وجود دارد. آمده را به یکی دیگر از مشکلات مشابه به نام Co-مسطح چهره است !

00:01:01 برو جلو و انجام یک اتحادیه راست، برای دریافت این آغاز شده است.
00:01:06 بنابراین، من چیدن آن سه اشیاء. راست کلیک کنید زمانی که انجام می شود.
00:01:08 و اگر این هدف نهایی من است، این به آن نگاه کاملا درست نیست.
00:01:14 بنابراین، مگر اینکه ما با هم تداخل دارند چهره به حساب
00:01:15 آن را کاملا به عنوان پاک نمی شود.
00:01:17 در واقع، این ممکن است باعث مشکلات بعدی
00:01:18 اگر ما قصد داریم به اجرا فیله امتداد این لبه.
00:01:20 ما واقعا می خواهید یک هواپیما در هر زمان ممکن.
00:01:24 در اینجا آن را نه فقط بسیار پاک سازمان یافته است.
00:01:25 اجازه دهید به جلو و انجام راه سریع ترین مردم انجام دهد.
00:01:29 آنها با استفاده از منفجر شدن به چهره از هم جدا، تا زمانی که من کلیک کنید
00:01:33 که، آن را نمی شکند و آنها را به قطعات، اما هر چیز دیگری است.
00:01:37 که معمولا بهترین راه نیست. بنابراین من قصد دارم به CTRL + Z به خنثیسازی.
00:01:41 این باید تماس پیوست تا در حال حاضر.
00:01:42 حال حاضر، من برای رفتن به یک کمی هوشمند تر و جراحی.
00:01:45 پس در آن دکمه همان برای منفجر شدن، توجه را به یک گزینه سطح عصاره وجود دارد.
00:01:50 من می خواهم به مناسب برای آن کلیک کنید.
00:01:51 و سپس ما را وادار به انتخاب فقط قطعات ما می خواهیم به حذف.
00:01:55 بنابراین، هنگامی که شما انجام می شود، شما با کلیک راست و یا ضربه وارد کنید.
00:01:57 حالا من قصد دارم به delete را بزنید.
00:01:59 بنابراین، اگر ما اینجا کلیک کنید همه آنها هنوز هم متصل شده است.
00:02:01 بنابراین، ما منفجر شد نیست.
00:02:02 بنابراین، که یک راه بهتر برای رفتن معمولا.
00:02:04 مگر در مواردی که شما یک، شی واقعا کوچک ساده است.
00:02:06 در حال حاضر، برای به دست آوردن ما سطح پوشش این باز شدن،
00:02:09 یک ابزار جامد واقعا خوب به نام درپوش برنامه ریزی وجود دارد.
00:02:12 آن را در اینجا واقع شده است.
00:02:14 سوراخ درپوش برنامه ریزی.
00:02:15 ما می توانید شی را انتخاب کنید. کلیک راست.
00:02:17 که طیف باز کردن که پیدا شده است، آن را به یک سطح ساده بسته.
00:02:22 و من می توانم بگویم آنجا که آن را ISO
00:02:23 منحنی فقط رفتن را در دو جهت، یکی از هر.
00:02:26 این بدان معناست که شما نمی تواند ساخته اند آن را ساده تر شما کار خود را انجام داده ام.
00:02:29 حالا اجازه دهید نگاهی به پایین این شی.
00:02:31 ما از همان
00:02:31 مشکل به عنوان بالا ما فقط ثابت شده است.
00:02:34 اما من به شما یک راه حتی سریع تر به رفع این مشکلات را نشان می دهد.
00:02:37 و در واقع، این روش بعدی برای چند کار خواهد کرد
00:02:40 مناطق همپوشانی، نه فقط یک هواپیما ما ثابت شده است.
00:02:43 این می تواند در بالا، پایین و همه از طرف باشد.
00:02:46 فرمان است در اینجا.
00:02:48 این ادغام به نام همه شرکت Planor مواجه است.
00:02:51 من قصد دارم به سمت راست کلیک کنید، اشیاء را انتخاب کنید.
00:02:54 و در حال حاضر همه آنها ثابت شده است. که ممکن است یک حتی سریع تر
00:02:57 راه برای حل این مشکل با Booleans می.
00:03:00 بنابراین برای نسخه ی نمایشی کوچک در کنار ما، ما قصد داریم به بررسی
00:03:02 با استفاده از برخی از این دستورات با مواد جامد و سطوح با هم.
00:03:06 بنابراین شما فکر می کنید که غیر ممکن بود اما آن است.
00:03:07 من قصد دارم به تفریق این سقف از این کمی شکل جعبه ساختمان.
00:03:12 بیایید فقط شروع کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.
00:03:13 من قصد دارم به استفاده از یک دستور تفاوت استاندارد.
00:03:16 نوک من با استفاده از اولین منهای ثانیه برابر نهایی.
00:03:19 بنابراین قسمت اول من در این رشته را انتخاب کنید
00:03:22 بخش من می خواهم به نگه داشتن است.
00:03:24 به طوری که یک استراتژی خوب است کمی به یاد داشته باشید، اگر شما
00:03:25 دارند به خاطر سپردن مشکل که بخشی که در سفارش است.
00:03:28 بنابراین ما باید اول، سمت راست کلیک کنید، و ما باید بخش تفریق، راست کلیک کنید.
00:03:34 و متعجب، که مخالف دقیق از آنچه من می خواستم است.
00:03:37 من قصد دارم به خنثیسازی و در این مورد صحبت کمی بیشتر.
00:03:40 بنابراین آنچه اتفاق می افتد است، یک ماده جامد مانند
00:03:43 از این کادر، کاملا آشکار است که در آن داخل است.
00:03:46 برای سطوح، آن هم از نوع خودسرانه است.
00:03:48 بنابراین ما می توانید بررسی کنید که جهت آن فکر می کند است
00:03:50 در داخل در مقابل خارج، با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل جهت.
00:03:54 به طوری که یک نوار ابزار استاندارد است.
00:03:56 کلیک کنید در اینجا، تجزیه و تحلیل جهت.
00:03:58 بنابراین کسانی که فلش در حال حاضر در چه سطح نرمال به نام اشاره.
00:04:02 مسیر فعلی آنها اشاره، دوباره، اختیاری است.
00:04:05 اما از آنجا که کار نمی کند، ما می دانیم که آن را باید در مقابل دقیق.
00:04:07 بنابراین ما می توانیم بر روی گزینه تلنگر تا در کلیک کنید
00:04:09 خط فرمان، و یا فقط با کلیک بر روی مکان نما در هر نقطه بر روی سطح.
00:04:13 توجه از فلش در حال حاضر رفتن راه دیگر.
00:04:15 من می خواهم به راست کلیک کنید و به پایان برساند، و
00:04:17 من قصد دارم به سعی کنید از دستور یک بار دیگر.
00:04:19 ابزار سالا تفاوت بولی، بنابراین ما قسمت من می خواهم به نگه داشتن اولین انتخاب کنید.
00:04:25 کلیک راست کنید، بخشی که من می خواهم به تفریق با. و که بیشتر شبیه به آن است.
00:04:30 بنابراین به یاد داشته باشید، یک، همیشه یک جهت به هر سطح وجود دارد.
00:04:32 حتی اگر شما ممکن است آن را درک نمی کنند، و یا فکر می کنم آن را بیش از حد کوچک است.
00:04:35 این همیشه یک عامل است. خوب، در نسخه ی نمایشی بعدی ما
00:04:39 به سعی کنید چیزی حتی کولر.
00:04:41 ما در حال رفتن به یک جامد با یک دسته از سطوح قطع شده است.
00:04:45 اول من کردم یک طرف باقی مانده باز است. من قصد دارم به یک انتخاب کنید این.
00:04:50 همه این منحنی ها، و انجام یک انبار سطح سریع با آنها.
00:04:54 و به طور پیش فرض است که به نظر نمی خیلی زیبا.
00:04:55 که بخش راست.
00:04:57 ما فقط رفتن به حالت عادی. OK را بزنید. آره.
00:05:00 بسیار بهتر است.
00:05:01 بنابراین در اینجا هدف نهایی ما است. زیبا، تمیز و بسته شده است.
00:05:04 که ممکن است
00:05:04 یک مقدار زیادی از کار، پیرایش و انتخاب،
00:05:06 اما اگر ما همه این سطوح را انتخاب کنید به صورت جداگانه.
00:05:11 باز هم، برخی از دلایل من کار در چشم انداز
00:05:13 پورت دیدگاه تا مطمئن شویم که من هیچ چیز را از دست ندهید.
00:05:15 این واقعا آسان به دست مسائل.
00:05:17 ما فقط به دنبال مستقیم از یکی از نمایش ها ارتو.
00:05:19 من معتقدم که من همه چیز.
00:05:21 بنابراین فرمان من قصد دارم در حال حاضر به شما نشان می دهد که به نام درست جامد.
00:05:25 نیاز این است که شما هیچ فضاهای باز باقی مانده است.
00:05:28 آنها به طور کامل تعریف و حجم بسته شده است.
00:05:31 بنابراین اجازه دهید آن را امتحان کنید.
00:05:33 و کار کرده است. خوب، یک نکته نهایی
00:05:36 در کار با مواد جامد.
00:05:38 می خواهید بررسی کنید که هیچ دهانه وجود دارد.
00:05:40 یک ابزار تجزیه و تحلیل کمی بزرگ وجود دارد. رفتن به انتخاب یکی از این اشیاء من
00:05:45 فقط ایجاد، و سپس به تجزیه و تحلیل منو خصوصیات توده محاسبه حجم.
00:05:52 بنابراین چه چیزی اتفاق افتاده است که من یک سری از اعداد کردم تا اینجا
00:05:54 در بالای خط فرمان، و این بدان معناست که آن را به طور کامل محصور.
00:05:58 آن را مانند، نوع هک کوچک من ایجاد کرده ایم.
00:06:00 شما واقعا مهم نیست که حجم است،
00:06:01 شما فقط می خواهید برای پیدا کردن یک حجم وجود دارد.
00:06:04 با این حال اگر یک باز در هر نقطه در این شیء وجود دارد، شما
00:06:07 یک هشدار و گفت: هی، آن را بسته نشده ما می توانیم آن محاسبه نمی شود.
00:06:10 بنابراین استفاده از آن ترفند کوچک اگر شما می خواهید که به منظور بررسی آن بسته است.
00:06:13 این سریعترین و ساده ترین راه برای انجام آن است.
00:06:15 بنابراین این دستورات جامد و سطوح تا حد زیادی سودمندی آنها گسترش می یابد.
00:06:19 این حال، شما باید از داخل مقابل وضعیت خارج آگاه است.
00:06:23 که می تواند نتایج غیر منتظره می شود، به خصوص در ویرایش و بسیار
00:06:26 اشیاء پیچیده که در آن نرمال می توان بدبختانه.
00:06:29 هنگامی که این مشکلات انجام محصول تا، شروع به تحقیقات خود
00:06:32 با استفاده از تجزیه و تحلیل فرمان جهت، و بررسی اشیاء
00:06:35 هر دو بسته، اگر آنها به قرار باشد، و این
00:06:38 عادی به طرف بیرون و یا جهت شما نیاز دارید.

About evermotion3d

Check Also

آموزش رندرگیری راینو : تغییر موقعیت دوربین Tweaking camera position and rendering

 Tweaking camera position and rendering                     …

پاسخ دهید