آموزش مدلسازی راینو : Moving rotating ابراز Drag and Nudge

آموزش راینو rhino 5 tutorial architecture

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rhino Editing and Transforming :  Moving and rotating objects with the Drag and Nudge tools

 

00:00:00 در این فیلم بعدی، ما را بررسی چگونه به حرکت و چرخش اشیاء.
00:00:04 آیا این صدا خسته کننده است؟
00:00:05 این طور نیست.
00:00:06 توانایی حرکت و موقعیت هر شی و یا گروه خواهد بود
00:00:10 یک افزایش بزرگ به بهره وری خود را، و به شما کمک میکند گزینه های طراحی بیشتر به اکتشاف.
00:00:15 اگر شما می دانید که چگونه به حرکت با دقت، موقعیت اشیاء در صحنه، شما می
00:00:18 حتی می توانید کمی درهم و برهم بود زمانی که شما چیزهای ساخت در وهله اول.
00:00:21 بیایید شروع کردن با حداقل راه مورد علاقه من را به حرکت همه چیز در اطراف.
00:00:24 آن را به حالت کشیدن نامیده می شود.
00:00:26 من قصد دارم به زوم به سر لاک پشت پسر و
00:00:29 فقط برجسته، کلیک کنید و بکشید و او را حرکت در اطراف.
00:00:33 بنابراین من واقعا هیچ ایده که در آن او آغاز شده و یا
00:00:36 دقیقا همان جایی که او به پایان رسید تا یا اگر یک فاصله وجود دارد
00:00:38 یا یک زاویه دارد، اما یک راه خوب برای است
00:00:41 چیزهای روشن از راه اگر که تنها هدف خود است.
00:00:43 من قصد دارم به کلیدهای Ctrl + Z به خنثیسازی.
00:00:46 آمار فرار به عدم انتخاب.
00:00:48 در حال حاضر برای این حرکت بعدی، ما قصد داریم به جلو بروید و سوئیچ به حالت شبح تبدیل گشته است.
00:00:54 و این هم به من اجازه می دهد برای دیدن این کنترل کمی
00:00:57 نکته در اینجا، در مرکز سر لاک پشت پسر.
00:01:00 بنابراین ما قصد داریم به او حرکت
00:01:01 برجسته، و شروع فرمان حرکت کند.
00:01:05 در حال حاضر، این شما می پرسد برای یک نقطه به حرکت از.
00:01:08 بنابراین، که نقطه من فقط ذکر است.
00:01:11 در حال حاضر، نقطه به حرکت به، به جای انتخاب یک
00:01:14 نقطه و یا خوراکی به یک شی که ما بعدی را انجام دهد.
00:01:17 من قصد دارم به نوع در استفاده از نسبت
00:01:19 هماهنگ، بنابراین من به نوع صفحه کلید، R.
00:01:23 سپس 50 یک جهت در محور X است و 0 یک جهت در Y است.
00:01:28 بنابراین این بدان معناست که در آن نسبت به شما در حال حاضر، و شما نمی
00:01:30 دانستن مختصات واقعی، شما در حال رفتن به در حال حرکت 50 کاما از هم صفر است.
00:01:35 بنابراین اجازه دهید آمار را وارد کنید، و آن را جرقه بزند سمت راست وجود دارد.
00:01:39 به طوری که خیلی مستقیم رو به جلو.
00:01:40 اجازه دهید تکرار که و سعی کنید در برخی از اطلاعات زاویه قرار داده است.
00:01:44 بنابراین اجازه دهید انجام حرکت کند. همان نقطه.
00:01:48 این زمان، ما در حال رفتن به قرار دادن در نماد است.
00:01:51 به طوری که نشان می دهد از راه دور، و کمتر از نماد نشان می دهد زاویه.
00:01:56 من می خواهم به حرکت فاصله 75 واحد، و منهای 45 درجه است.
00:02:03 بنابراین لاک پشت پسر در حال حرکت وجود دارد. بنابراین کسانی که هر دو روش نسبی هستند.
00:02:08 نیز وجود دارد که چه چیزی مطلق نامیده می شود، و
00:02:10 که با شبکه ساخت و ساز در اینجا شروع می شود.
00:02:13 ما صفر، صفر، صفر در مرکز، و سپس رفتن بیشتر
00:02:18 دور در هر جهت، ما باید مقادیر X، Y و Z.
00:02:22 اجازه دهید به جلو و انجام این یک بار دیگر. من گروه را کردم.
00:02:26 حرکت می کند.
00:02:26 این از نقطه نظر است که.
00:02:29 در حال حاضر، من لازم نیست به آمار R به دلیل آن را نسبی نیست.
00:02:31 این مطلق.
00:02:31 و ارزش من انتخاب منهای 150 کاما منهای 100 است.
00:02:39 خب، این خیلی با مختصات، اما راه مورد علاقه من از
00:02:43 چیزهای در حال حرکت فقط با خوراکی به نقطه و یا تقاطع است.
00:02:47 بنابراین اجازه دهید انجام این کار.
00:02:48 ما قصد داریم به استفاده از دستور همان حرکت، برجسته سر لاک پشت پسر، حرکت کرد.
00:02:52 شما می توانید این کنترل همان از، یک نقطه به حرکت استفاده کنید.
00:02:57 ما فقط به مرکز ضربه محکم و ناگهانی است.
00:03:00 بنابراین برای من که احتمالا کارآمد ترین راه برای انجام آن است.
00:03:03 یک راه بیشتر وجود دارد، و این است که احتمالا یکی از من بیشتر استفاده کنید.
00:03:06 بنابراین ما فقط برجسته جسم، و با استفاده از
00:03:09 کلید های arrow، شما می توانید حق و یا سمت چپ کلیک کنید
00:03:14 یا بالا برود یا پایین.
00:03:15 من این فایل راه اندازی کردم، بنابراین اگر من ضربه شیفت آن را ده برابر پرش.
00:03:23 بنابراین من پیدا کردم که بسیار مفید برای انجام آنچه که اشاره به نام.
00:03:26 در حال حاضر اگر از کلید های arrow خود را در حال حرکت نیست، به جای
00:03:28 آنها چرخش این دیدگاه، که به طور پیش فرض کرگدن است.
00:03:31 اجازه دهید به جلو و به طور خلاصه دوباره که در آن است که تنظیم شده است.
00:03:33 تحت گزینه های ابزار است.
00:03:37 ما کمک مدل سازی را بررسی کنید و با ارنج زدن.
00:03:40 بنابراین برای بدست آوردن نتایج که من فقط، مطمئن شوید که
00:03:42 کلید اشاره قرار است به کلید های arrow، و تنها از کلید های arrow است.
00:03:45 ما نمی خواهیم به به ضربه کلید های Alt + فلش.
00:03:48 و
00:03:48 دلیل من دوست دارم فقط با استفاده از کلید های arrow است، زیرا
00:03:51 بعد از آن، کرگدن درست مثل تمام برنامه های کاربردی نرم افزار Adobe من در حال حاضر خود است.
00:03:54 فتوشاپ، تصویرگر، و غیره.
00:03:56 همه آنها با استفاده از آن چهار کلید های arrow به ارنج زدن همه چیز بالا، پایین، چپ یا راست.
00:04:03 خوب، اجازه دهید انجام چند چرخش.
00:04:06 من این ارابه فرود سازمان یافته در یک گروه دارم.
00:04:09 و چه بسیاری از مردم نمی دانند این است،
00:04:12 شما می توانید در مورد یک شیء است که دور می چرخد.
00:04:14 بنابراین ما قصد داریم به سعی کنید که.
00:04:16 بنابراین چرخش تبدیل شده است حق در اینجا در نوار ابزار اصلی.
00:04:20 این مرکز، فقط نوشتن است که بخش درونی.
00:04:25 حالا من قصد دارم به انتخاب کردن یک زاویه شروع.
00:04:26 این کاملا مهم نیست. اما من هستم
00:04:28 فقط رفتن به جلو بروید و در اینجا با Orthor انتخاب کنید و یا کلید Shift.
00:04:31 و چه خوب در مورد این است که شما می توانید در فروم
00:04:35 همه چیز در این صحنه و ضربه محکم و ناگهانی به آنها، در صورتی که حیاتی بود.
00:04:38 یا ما فقط می توانید آن کره چشم. هر چه به نظر می رسد خوب است.
00:04:42 و در نهایت، با بسیاری از دستورات، شما می توانید در یک مقدار دقیق تایپ کنید.
00:04:46 من می خواهم به نوع در 135. بنابراین یک وجود دارد
00:04:53 زاویه چرخش دقیق.
00:04:54 به طوری که چرخش 2D، در اینجا یک فرصت 3D است.
00:04:59 ما یک خط دسترسی دارم، و این بسیار حیاتی است.
00:05:00 شما رو به یک خط دسترسی در صحنه برای این کار.
00:05:03 در غیر این صورت می توان آن را واقعا شیک برای دریافت این به کار است.
00:05:08 پس بیایید سعی می چرخد.
00:05:10 این بار راست کلیک کنید و برای رسیدن به چرخش را به 3D.
00:05:14 اول، با خواندن خط فرمان، آن را می گوید اشیاء را انتخاب کنید به چرخش.
00:05:18 بنابراین ظرف رادار وجود دارد. کلیک راست کنید به پذیرفتن.
00:05:22 و سپس، ما در حال رفتن به کم کردن سرعت در اینجا کمی به دلیل آن می شود کمی روی حیله و تزویر.
00:05:25 ما باید شروع به محور چرخش. بنابراین ما فقط رفتن به انتخاب دو سر.
00:05:30 و سپس جایی که من شروع شده است. این ممکن است سخت به کار.
00:05:34 این است که ما می تواند یک نقطه در یک قوس انتخاب کنید هر جایی که.
00:05:38 و سپس ما در حال شروع به آن را به یک چرخش است.
00:05:42 باز هم، شما می تواند احتمالا در تعدادی تایپ اگر شما به خواست.
00:05:44 یا در این مورد فقط آن را به نگاه خوب است.
00:05:48 خوب، برای نسخه ی نمایشی نهایی، من قصد دارم به انجام این کار،
00:05:51 وضعیت شایع با تعداد زیادی از دانش آموزان در کرگدن.
00:05:54 من این، آن را
00:05:56 شکسته.
00:05:57 این اتفاق می افتد زمانی که مردم هم درهم و برهم، و یا آنها را
00:05:59 در مدل های از یک فایل دیگر، و یا آنها فقط اهمیتی نمی دهند.
00:06:03 و چیزهای می شود در یک زاویه های عجیب و غریب را از ساخته شده است
00:06:05 مرکز و آن را سخت به عقب بر گردیم به صحنه است.
00:06:08 بنابراین اجازه دهید نگاهی به این، من قصد دارم به واقع به حالت سایه تغییر دهید.
00:06:14 پس این است که مانند بیش از نوک و در یک کمی از یک زاویه، شما می توانید در آنجا ببینید.
00:06:18 بنابراین من می خواهم که برای دریافت با دقت به جامعی
00:06:21 این منطقه خط کمی نقش برآب. بیایید سعی کنید به انجام این کار.
00:06:25 بنابراین من قصد دارم برای شکستن این را به یک زن و شوهر از چرخش و حرکات مختلف.
00:06:29 اول از همه، من قصد دارم برای رفتن به بالای صفحه نمایش.
00:06:32 (نامفهوم)
00:06:33 دو برابر در نمای Perspective کلیک.
00:06:36 من قصد دارم برای رفتن به چرخش.
00:06:39 ما ممکن است برای مطمئن شوید که ما جرقه بزند درست کردم اینجا.
00:06:42 من فکر می کنم شاید ربع کار خواهد کرد.
00:06:46 بیایید ببینید که چگونه از آن می رود.
00:06:47 بنابراین ما می توانیم سعی کنید به انتخاب دو نقطه در یک خط مستقیم.
00:06:51 ما باید به زوم در یک بیت.
00:06:57 پس از آن به نظر می رسد مانند آن را در حال حاضر با کف پا مربع.
00:06:59 این قدم اول است.
00:07:02 برو به نمایش در اینجا و زوم.
00:07:04 ما هنوز آن زاویه نوک انگشتانش بیش از.
00:07:06 بنابراین اجازه دهید تکرار 2D، چرخش دوباره، اشیاء را انتخاب کنید، وارد کنید.
00:07:13 سعی کنید برای پیدا کردن کسانی ربع.
00:07:14 این تقاطع با یک خط راست و یک، و یک فیله هستند، درست است.
00:07:18 در واقع که راست بالا، اما ما می خواهیم این را به رفتن تمام راه.
00:07:21 بنابراین من می توانم Shift را نگه دارید،
00:07:24 تماس در چشم انداز.
00:07:25 به نظر می رسد مانند آن را در واقع گرفتن بسیار نزدیک است.
00:07:27 بنابراین ما دو، چرخش 2D انجام داده ام.
00:07:31 من قصد دارم برای شروع کردن در اینجا، من فقط رفتن را به انجام کشیدن سریع است.
00:07:34 این بسیار دقیق نیست، من قصد ندارم در مورد آن نگران باشید.
00:07:38 بنابراین اجازه دهید زوم به دیدگاه با دو بار کلیک.
00:07:43 در حال حاضر آن را مانند آن هنوز در هوا به نظر می رسد، و این است که در آن ما
00:07:45 دستور حرکت با استفاده از قبل و بعد از،
00:07:47 و یا از و به نقاط واقعا مفید هستند.
00:07:50 من می خواهم به انتخاب این گروه.
00:07:54 آیا حرکت تبدیل و من قصد دارم به ضربه محکم و ناگهانی.
00:07:58 که شما می توانید ببینید در واقع سه O وجود دارد
00:08:00 جرقه بزند در حال حاضر نشان می دهد که نقطه، پایان ضربه محکم و ناگهانی،
00:08:03 تقاطع و ربع.
00:08:05 به طوری که خوب و پس از آن ما به چهار این منحنی ضربه محکم و ناگهانی.
00:08:11 به طوری که دو چرخش و حرکت، بسیار مفید بود.
00:08:15 در حال حاضر، آن را از من می پرسی، آن را در مرکز حق در اینجا.
00:08:18 که کمی بیشتر به چالش کشیدن.
00:08:20 اگر من در پایین این ارابه فرود نگاه کنید، هیچ مرکز وجود دارد.
00:08:24 و هیچ اطلاعاتی واقعی در مورد آن وجود دارد. اما، شما همیشه می توانید یک منحنی رسم.
00:08:29 بنابراین من قصد دارم به منظور جلب یک نوع مورب کمی از ربع مخالف است.
00:08:36 برو اینجا و مطمئن شوید که ضربه محکم و ناگهانی نقطه میانی من است.
00:08:41 بنابراین ما قادر به انتخاب این خط و این گروه است.
00:08:46 در حال حاضر ما حرکت شروع می شود.
00:08:48 این رو برای دیدار از نقطه.
00:08:52 بنابراین امیدوارم قادر به ضربه محکم و ناگهانی به نقطه میانی باشد.
00:08:54 آن وجود دارد. بیایید سمت راست است.
00:08:58 و در تقاطع ضربه محکم و ناگهانی.
00:09:03 بنابراین توانایی به سرعت و با دقت حرکت و یا چرخش اشیاء،
00:09:07 یک نیاز ضروری برای هر طراح با استفاده از کرگدن است.
00:09:10 از آنجا که آن را آسان تر به ساخت هندسه به طور مستقیم در
00:09:11 هواپیما ساخت و ساز و محور در مبدا.
00:09:14 سپس آن را اجباری می شود که شما می دانید چگونه
00:09:16 برای دریافت آن اشیاء را به مقصد نهایی خود را.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا