Home / آموزش نرم افزار / آموزش راینو / آموزش ویرایش مدل سه بعدی راینو :Rhino Fillet Chamfer

آموزش ویرایش مدل سه بعدی راینو :Rhino Fillet Chamfer

Rhino tutorial architecture – Editing and Transforming

Editing corners with Fillet and Chamfer

آموزش راینو rhino 5 tutorial architecture

 

 

 

00:00:00 در این فیلم، ما به کاوش فیله و chamfers و چگونه
00:00:03 می توان آنها را در معنای واقعی کلمه هر نوع نهاد استفاده می شود.
00:00:06 از منحنی به سطوح جامد و مواد فله.
00:00:09 اگر شما با تفاوت های بین یک فیله و پخ آشنا نیست،
00:00:12 یک فیله گوشه ای گرد است، و یک پخ گوشه های زاویه دار است.
00:00:15 من چند راهنمایی کردم در اینجا، من می خواهم فقط این فایل نقد می نویسید بسیار مختصر.
00:00:18 من با این کلمه به نام پیش filletize آمد.
00:00:20 و این فقط بدان معناست که ما قصد داریم برای ایجاد فیله در
00:00:23 منحنی اول، و سپس یک سطح از آنها را تولید کند.
00:00:26 موجب صرفه جویی در ما کمی از زمان و مشکل، و همچنین باعث می شود آن را پاک کن.
00:00:29 و دوم چیزی است که من پاسخ قانون فیله.
00:00:32 پس این است که در یک جامد یا polysurface.
00:00:35 ما فقط رفتن به قرار دادن فیله بزرگتر
00:00:37 آنهایی که اول، و کوچکتر می تواند بیش از کسانی که رفتن.
00:00:40 ما نمونه هایی از هر دو این را ببینید. اجازه دهید یک نگاهی به هدف نهایی است.
00:00:45 ما می توانیم نمونه هایی از بینید، یک فیله بزرگتر
00:00:47 در اینجا، و پس از آن یک پخ کوچکتر فقط به پرواز در سمت راست با.
00:00:51 همان چیزی که با این عنصر در حالت عمودی.
00:00:53 وجود دارد یک فیله بزرگتر در اینجا، و پس از آن این لبه شعاع کوچکتر است.
00:00:58 اجازه دهید یک نگاه هندسه ساخت و ساز در حال حاضر در محل.
00:01:03 و ما قصد داریم برای انجام یک، فقط یک فیله منحنی سریع است.
00:01:07 این همه با هم پیوست.
00:01:09 من قصد دارم به جلو بروید و منفجر شدن آنها، به طوری که آنها قطعات جداگانه است.
00:01:12 یک زن و شوهر گزینه من می خواهم به این نکته اشاره، بنابراین اجازه دهید وجود دارد
00:01:16 برو به ابزار منحنی. و در اینجا گزینه فیله است.
00:01:23 خوب، من قصد دارم به این شعاع دو.
00:01:27 برو جلو و انتخاب دو طرف.
00:01:30 حال حاضر، متوجه وقتی که من آنها را انتخاب کنید، آنها در حال حاضر با هم پیوست.
00:01:33 که از ویژگی های واقعا مفید به است، اما آن را همیشه به طور پیش فرض است.
00:01:36 بنابراین اجازه دهید تکرار این دستور. راست کلیک کنید، و فقط می گویند اضافه کردن برابر شماره
00:01:40 این است که احتمالا چگونه اغلب کامپیوترها شروع خواهد شد.
00:01:42 من می خواهم به انتخاب دو لبه است. و در حال حاضر که از هم جدا شکسته.
00:01:47 بنابراین، من مطمئن هستم که چرا که به طور پیش فرض نمی خواهم به تغییر نیست.
00:01:51 اجازه دهید که از حالا به. منم همین طور
00:01:52 به دوباره کلیک راست کنید، اضافه کردن برابر بله.
00:01:55 و راست کلیک کنید به تکرار.
00:02:01 بنابراین در حال حاضر ما همه این پیوست، به جز که یکی که نیست، و Ctrl + J را.
00:02:05 شما همچنین می توانید این مشترک کمی ضربه، و یا
00:02:09 پازل به دنبال آیکون به آنها را به نزدیک.
00:02:11 اجازه دهید یک مسیر انحرافی را طی مختصری از فیله و chamfers، فقط به
00:02:14 ساخت یک سطح سریع، بنابراین ما باید بیشتر به کار با اینجا.
00:02:17 من به ذکر پیش filletizing، بنابراین این در حال حاضر در آن به شیوه ای filletized شده است.
00:02:23 من قصد دارم به انجام سطح، خروج منحنی راست،
00:02:26 نمی خواهید که برای رفتن هر دو روش.
00:02:28 بنابراین میزارم ضربه B، که یک گزینه بسیار مفید است.
00:02:31 بیاورید که، در حال حاضر ما همین کار را با این منحنی متقاطع است.
00:02:36 راست کلیک کنید به تکرار، من قصد دارم به ضربه B را دوباره، به نوبه خود که پشت در.
00:02:42 خوب، پس این یکی از روش های مورد علاقه من برای ساخت است
00:02:44 اشیاء با ساده شروع
00:02:46 منحنی ها، از پیش filletizing، و سپس متقاطع آنها.
00:02:49 من این تکنیک، تقسیم، تقسیم پاسخ، دور انداختن زباله.
00:02:52 اجازه دهید به جلو و فرمان تقسیم اجرا است.
00:02:54 و روند من با استفاده از چیدن یک اول
00:02:57 و آن را یک، را وارد کنید، و آن را با B وارد تقسیم می شود.
00:03:03 بنابراین شما فقط در حال حاضر تکرار کنید.
00:03:03 (سر و صدا)
00:03:04 پس من راست کلیک کنید و به تکرار،
00:03:06 (سر و صدا)
00:03:06 B، آن را با یک تقسیم می شود.
00:03:07 (سر و صدا)
00:03:08 و آخرین مرحله، من که قبلا ذکر شد دور انداختن زباله.
00:03:11 (سر و صدا)
00:03:12 بنابراین باید یک فرم واقعا تمیز وجود دارد، و شما رو این تضمین
00:03:15 تقاطع ها، بنابراین ما می توانیم آنها را به بالا، پیوستن و یا انجام عملیات بیشتر است.
00:03:19 دو سطح در حال حاضر، ما باید در اینجا است که هنوز ملحق نشدهاند.
00:03:23 و ما نیز می تواند فیله با دو سطح جداگانه اجرا کنید.
00:03:26 با این حال، آن را بسیار آسان برای انجام، اما من همیشه ترجیح می دهند
00:03:29 پیوستن به آنها، و پس از آن من کنترل کمی بیشتر است.
00:03:31 بنابراین اجازه دهید فقط انتخاب کنید این دو.
00:03:35 و ما می توانیم از Ctrl + J ضربه و یا آیکون عضویت
00:03:39 به طوری که در حال حاضر باید همراه که لبه بسته شود.
00:03:44 و من می خواهم برای نشان دادن این، این یک مشکل ما در مورد صحبت کردیم.
00:03:47 ما با داشتن فیله کوچکتر بعد.
00:03:49 و بنابراین ما می دانیم که این شعاع دو واحد است.
00:03:52 بیایید سعی کنید برای انجام یک بزرگتر از دو واحد در طول این لبه، و ببینید چه اتفاقی می افتد.
00:03:56 من به ابزارهای جامد رفتن
00:04:00 در اینجا در دستور فیله، و اجازه دهید سعی کنید چهار.
00:04:04 (صدا)
00:04:05 کلیک راست کنید به قبول، و به عنوان شما می توانید ببینید آن است
00:04:12 یک ظرف غذا بزرگ متعفن. بنابراین، من قصد دارم به خنثیسازی آن، بدیهی است.
00:04:20 به طوری که آنچه اتفاق می افتد اگر شما سعی می کنید برای اجرای یک شعاع بزرگتر در اطراف یک کوچکتر است.
00:04:24 این فقط مناسب نیست.
00:04:25 خوب، پس شما یک فیله، اجازه دهید به جلو
00:04:26 و به پخ، بنابراین ما می توانیم اصلی مطابقت.
00:04:29 بنابراین در اینجا دستور پخ.
00:04:31 من می خواهم برای رفتن با اندازه یکی هستند، بنابراین ما فقط به طور پیش فرض قبول وجود دارد.
00:04:38 وجود داشته است. شروع به نگاه بسیار خوب است.
00:04:41 است پخ لبه ما وجود دارد.
00:04:43 در حال حاضر، ما در مورد پخ منحنی صحبت نیست، بنابراین اجازه انجام یک نسخه ی نمایشی مختصری از آن.
00:04:46 من از این کادر کردم اینجا.
00:04:47 چه منحصر به فرد در مورد chamfers منحنی است
00:04:49 ما می توانیم اعداد رفتن جهات مختلف تغییر دهید.
00:04:51 بنابراین ما این طریق ابزار منحنی پیدا کنید.
00:04:55 در اینجا منحنی پخ است.
00:04:57 و در اینجا است که ما دو فواصل مختلف، به طور معمول EAVE
00:05:00 آنها را به همان، مثل ما فقط با لبه است.
00:05:02 من قصد دارم به
00:05:03 کلیک بر روی فاصله و نوع در 2 و 6.
00:05:09 خب، حالا آن را در انتظار ما به انتخاب برخی از منحنی.
00:05:11 در حال حاضر، ترفند در اینجا، شما باید آنها را انتخاب کنید
00:05:13 به منظور است که به نظر می رسد وجود دارد در خط فرمان.
00:05:16 من می خواهم به انتخاب این منحنی در اینجا، که یک خط راست، و سپس دوم
00:05:20، به طوری که به من می دهد 2 و 6. ما، راست کلیک کنید به تکرار، 2 و 6.
00:05:27 خوب، اجازه دهید یکی دیگر از کمی انجام
00:05:28 نسخه ی نمایشی اینجا.
00:05:29 که بسیاری، جایی که من را فراموش کرده به پیش filletize اتفاق می افتد.
00:05:34 بنابراین این کمک خواهد کرد که شما را در درک که چگونه ما
00:05:36 تصمیم گیری ما، در چه فیله که در آن.
00:05:40 بیایید به جامد منوی ابزار حذف، و ما انجام فیله.
00:05:46 پس من می خواستم به آن گوشه است. بنابراین اجازه دهید فقط این بازسازی می کند.
00:05:49 ما همیشه به.
00:05:50 و اگر شما یک اشتباه انتخاب کنید، شما می توانید کنترل آمار
00:05:54 علامت آن را بردارید.
00:05:55 بنابراین ما می خواهیم به آن منحنی عمودی وجود دارد.
00:05:59 این دلیل دیگری که چرا من در چشم انداز هستم به همان اندازه که ممکن است.
00:06:04 شما مقدار زیادی از اشتباهات اجتناب کنند.
00:06:06 و این یک ترفند کوچک سرد بیش از حد، من فقط چیدن لبه های متعدد است.
00:06:10 پس از آن اجازه می دهد تا شما انتخاب کنید لبه های متعدد، تا زمانی
00:06:11 همانطور که هر گونه مشکلی با یکی از آنها وجود ندارد.
00:06:14 خوب، اجازه دهید نگاهی به این باله های عمودی در اینجا.
00:06:16 در حال حاضر راه من تصمیم که در آن بزرگتر
00:06:19 یا کوچکتر فیله بروید، از نوع در جهت معکوس کار می کند.
00:06:22 بنابراین، آن را کاملا آشکار است که این لبه های بیرونی هستند.
00:06:25 بنابراین، کسانی که می خواهید به کوچکتر است.
00:06:27 که به من می گوید، که این است برای رفتن به فیله بزرگتر رفتن این جهت.
00:06:31 احتمالا یکی بیش از حد.
00:06:32 و حتی شاید این یکی.
00:06:34 بنابراین، اجازه دهید انجام برخی از فیله رفتن این مسیر است.
00:06:36 من فکر می کنم من شعاع همان ترک کنند.
00:06:38 (صدا)
00:06:42 این است که واقعا به خوبی قادر به
00:06:45 انتخاب کنید بخش های مختلف، به ویژه از این است که نسبتا ساده است.
00:06:50 خوب، من فکر می کنم که همه آنها آماده است.
00:06:53 بنابراین راست کلیک کنید به پذیرفتن.
00:06:54 در حال حاضر ما یک کوچکتر انجام دهید، و خواهید دید که چگونه است که کار می کند.
00:06:57 پس من ضربه تکرار راست کلیک کنید، و یا فاصله یا بازگشت.
00:07:01 بیایید شعاع تغییر حق کردن خفاش، من قصد دارم برای انجام این کار.
00:07:10 ما همچنین می توانیم یک جعبه کوچک عبور از آن به منظور جلب.
00:07:12 (صدا)
00:07:13 و دوباره، این است که چرا آن را
00:07:18 تقریبا یک نیاز به انجام همه
00:07:24 این کار در چشم انداز.
00:07:32 خوب پس بیایید ببینید که چگونه این کار می کند.
00:07:34 کلیک راست کنید، آن را به ما می دهد برخی از دستگیره پیش نمایش.
00:07:37 ما در واقع می تواند به در آن وجود دارد و تغییر این.
00:07:39 که کمی پیشرفته تر، اما من فقط به ذکر است که.
00:07:42 خوب، به نظر می رسد ما یک مشکل داریم.
00:07:44 شاید یکی از لبه های برداشت نمی شد.
00:07:46 بنابراین من معمولا در این وضعیت انجام دهید، بدیهی است که ما فقط یک Ctrl + Z را به خنثیسازی.
00:07:50 و ما مجموعه ای کوچکتر انجام دهید.
00:07:52 این یک راه عالی برای نوع دوباره و کار در اطراف است. Ctrl + Z را.
00:07:58 با راست کلیک کردن در منطقه فرماندهی، ما
00:07:59 می توانید برخی از دستورات جدید ترین را انتخاب کنید. بنابراین اجازه دهید فقط فقط یک مجموعه کوچک در اینجا انتخاب کنید.
00:08:08 درست است که یک لبه. که باید هر چیز دیگری تاثیر نمی گذارد.
00:08:10 اگر من کلیک کنید، یک پیش نمایش از قلم، و کار درست است.
00:08:15 به طوری که نوک خوب به مشاهده، اگر شما بیش از حد بسیاری لبه
00:08:18 انتخاب شده، می تواند یک مشکل بالقوه وجود دارد،
00:08:20 حتی اگر هندسه بسیار تمیز است.
00:08:21 خوب حال حاضر به عنوان یک جایزه ویژه، من می خواهم به انجام تمام این راهنمایی بر روی یک شی.
00:08:26 من می خواهم به نوبه خود بر روی لایه هندسه B.
00:08:31 خاموش چیزهایی که ما فقط کار بر روی شد.
00:08:33 و ما در حال رفتن به این بسیار پیچیده
00:08:36 دنده، تنها با مقدار کمی از منحنی.
00:08:39 برخی از این ترفندها من فقط به شما نشان داد.
00:08:41 بنابراین ما نیاز پیش filletize است.
00:08:43 فیله گوشه ها و لبه های زنجیره ای، به دلیل وجود نوع
00:08:45 از چین و چروک جدید در مورد آنچه ما فقط انجام شده است.
00:08:48 پس من لبه های تیز کردم اینجا.
00:08:52 و ما قطعا می خواهید به قبل از filletize آن، اما اگر
00:08:54 شما در خلاصه نگاه کنید، شما 24 دندان داریم.
00:08:57 خواهد بود که
00:08:58 72 فیله چیدن آنها را یک به یک. بسیاری از کلیک کردن.
00:09:02 من می خواهم به طور مستقیم توجه خود را به منوی منحنی.
00:09:06 بنابراین این دستور می کنیم با استفاده شده است
00:09:09 در نوار ابزار، و آن را منحنی فیله نامیده می شود.
00:09:12 درست در زیر آن، نوع مانند همسایه همسایه خود، فیله گوشه است.
00:09:17 پس این هر لبه تیز بر روی یک منحنی بسیار پیچیده را پیدا کنید،
00:09:21 پرتاب یک فیله در وجود دارد، و آن را تمام انجام در یک مرحله.
00:09:25 خوب، پس، من قصد دارم به شکاف منحنی پلی در اینجا.
00:09:29 خود را به من درخواست برای شعاع، من فکر می کنم ما در حال رفتن
00:09:31 برای رفتن با 2 در این مرد، و آن را انجام.
00:09:36 که احتمالا شما بیش از 100 کلیک شده به وسیله
00:09:39 زمانی که شما آن را انتخاب و راست کلیک را بپذیرد.
00:09:42 خوب.
00:09:44 در حال حرکت، بنابراین اجازه دهید این دو را انتخاب کنید و انجام یک اکسترود سریع جامد.
00:09:48 این از ویژگی های خوب واقعی از این دستور Alt را است،
00:09:50 زیرا هر زمان آن را پیدا کرد خط دیگر، آن را فقط ایجاد یک باز.
00:09:52 بنابراین، ایجاد جامد و اکسترود، بنابراین من کردم هر دو تنظیمات راه روشن، من
00:09:58 ضربه B دوباره به یک راه، و پس از آن من فقط در نوع 30 در فاصله دقیق.
00:10:07 خوب، به طوری که ما با لبه های تیز برگ در حال حاضر، در طول این بالا و پایین.
00:10:12 بنابراین ما باید برخی فیله زیبا در اطراف
00:10:13 وجود دارد، که ما با استفاده از منحنی را برای prefillitize.
00:10:16 اما اجازه دهید این لبه.
00:10:17 طوری که آنها را تحت ابزارهای جامد باشد، فیله را انتخاب کنید.
00:10:23 به جای چیدن این قطعات لبه یک به یک، هر طاق و
00:10:27 هر قطعه راست، اجازه دهید یک گزینه جدید را امتحان کنید در اینجا، لبه های زنجیره ای به نام آن است.
00:10:34 بنابراین با انجام این کار آن را تمام راه در سراسر فایل های فشرده،
00:10:37 و نه به شما نیاز به انتخاب هر قطعه.
00:10:42 پس از آن بر هندسه خود را متفاوت است، پس از آن همیشه چنین نیست.
00:10:44 اما این کمک خواهد کرد که شما صرفه جویی در مقدار زیادی از زمان کلیک کردن.
00:10:47 من می خواهم به راست کلیک کنید و به پذیرفتن. این
00:10:51 خواهد در حالی که کمی، بسته به خود را
00:10:52 هندسه، به ساخت تمام لبه ها و مهار،
00:10:56 به دلیل آن را نیاز به بازسازی تمام مش سطح
00:10:59 بنابراین شما می توانید آن را در نمایش بندر را مشاهده کنید.
00:11:04 خوب، پس فیله و چمفر ابزار
00:11:05 بسیار آسان برای استفاده، است که بسیار خوب، از
00:11:08 شما به احتمال زیاد بسیار کمی از زمان با استفاده از اونا در طول دوره از یک پروژه صرف.
00:11:12 به یاد داشته باشید دو راهنمایی عمل، و همه چیز بسیار ساده تر خواهد رفت.
00:11:15 اول، prefilletize
00:11:16 و فیله در منحنی خود را، قبل از شما سطح ساخت.
00:11:20 دوم، ایجاد فیله بزرگتر اول، و سپس کوچکتر
00:11:23 آنهایی که بعد از، به طوری که آنها می توانید بیش از فیله اول جریان است.

About evermotion3d

Check Also

آموزش رندرگیری راینو : تغییر موقعیت دوربین Tweaking camera position and rendering

 Tweaking camera position and rendering                     …

پاسخ دهید