Home / آموزش نرم افزار / آموزش راینو / آموزش ویرایش مدل سه بعدی راینو Rhino Trimming splitting

آموزش ویرایش مدل سه بعدی راینو Rhino Trimming splitting

Rhino tutorial architecture Modeling – Editing and Transforming

Trimming and splitting

آموزش راینو rhino 5 tutorial architecture

 

 

00:00:00 در این فیلم ما دو ابزار ویرایش بحرانی، تر و تمیز و تقسیم اکتشاف.
00:00:05 نخست تعریف، هر دو دستور به دنبال ما دو یا چند قطعه
00:00:09 هندسه متقاطع تقسیم خواهد شکست
00:00:11 آنها را از هم ترک تمام قطعات باقی مانده است.
00:00:14 اما تر و تمیز خواهد تقاطع پیدا و قطعات باقی مانده نیز حذف کنید.
00:00:19 بنابراین هر دو دستور کار به همان شیوه در منحنی ها، سطوح، و یا ترکیبی از هر دو.
00:00:23 ما قصد داریم برای شروع کردن با پیوستن به اشکال
00:00:25 با هم، سه راه مختلف. بیایید زوم در اینجا.
00:00:31 بنابراین این یک دایره و دو مستطیل می باشد.
00:00:35 به جلو بسیار مستقیم. بنابراین، ما با تقسیم است.
00:00:38 و من قصد دارم به انتخاب شاید دو مستطیل اول، راست کلیک کنید.
00:00:42 و سپس روی cirlce.
00:00:44 بنابراین، این بچه ها از هم جدا شکسته.
00:00:47 در حال حاضر، اجازه دهید از دستور را تکرار کنید. اشیاء به تقسیم، ما قصد داریم به
00:00:50 تقسیم دایره، راست کلیک کنید. و پس از آن اشیاء برش.
00:00:55 ما می توانیم آن قطعه در هر دو طرف که در آن آنها را لمس کنید.
00:00:59 نتیجه این است، این بیش از چپ اشکال.
00:01:02 بسیاری از کلیک کردن، من قصد دارم به پیوستن به آن تا
00:01:05 با Ctrl + J و فقط دور انداختن قطعات در داخل.
00:01:08 به طوری که هدف نهایی ما بود.
00:01:09 اجازه دهید آن را با تر و تمیز سعی کنید، ببینید که آیا بهتر کار می کند.
00:01:13 بنابراین در اینجا از دستور TRIM است. هدف برش
00:01:16 خواهد بود یک دایره.
00:01:19 کلیک راست کنید و سپس ما در حال رفتن به از این قطعات با هم تداخل خلاص شوید.
00:01:22 در حال حاضر دستور با تکرار دوباره کلیک راست کنید.
00:01:25 هدف برش خواهد بود که دو بیش از چپ مستطیل.
00:01:28 کلیک راست کنید و در حال حاضر، به تر و تمیز، ما می خواهیم باید به انتخاب بخش
00:01:31 ما می خواهیم به حذف کرده بنابراین ما باید مراقب باشید که در آن ما را انتخاب کنید.
00:01:35 چیزی کمی سریع تر است.
00:01:37 شاید همین راه حل های مورد علاقه من برای انجام این کار، با یک بولی منحنی.
00:01:40 بنابراین ما در حال رفتن به رفتن به
00:01:41 منحنی منوی ابزار است.
00:01:43 در اینجا نسبت به پایان منحنی بولی است.
00:01:47 بنابراین انتخاب کنید که، و قبل از رفتن، این مهم است برای تغییر این یک پیش فرض است.
00:01:53 بنابراین ما هندسه اصلی می خواهید نیست، ما فقط می خواهم فینال.
00:01:55 بنابراین ما در حال رفتن به می گویند حذف ورودی برابر است.
00:02:00 پس این واقعا خوب کار می کند.
00:02:01 ما فقط می توانید جعبه کوچک رسم در اطراف وجود دارد، و سپس ما را وادار به انتخاب مناطق.
00:02:05 بنابراین، شما فقط می توانید
00:02:06 شروع به اضافه کردن یا کم کردن. من قصد دارم به فرار از که.
00:02:10 من قصد دارم به شما یک راه کمی سریعتر به انجام این کار را نشان می دهد.
00:02:13 بنابراین، که بسیاری از کلیک کردن بود، و تصور چیزی پیچیده تر است.
00:02:15 بنابراین، من قصد دارم برای گرفتن تمام این، فقط
00:02:18 تکرار فرمان، و من قصد دارم به کلیک کنید خارج.
00:02:23 حال حاضر، با یک راست کلیک ما از چیزهایی که خلاص شدن از شر
00:02:25 در داخل وجود دارد، به طوری که ما را نجات دهد بسیار کمی از زمان.
00:02:28 خوب، گام بعدی یکی از حقه های مورد علاقه من است.
00:02:31 ما در حال رفتن به یک چرخ دنده با استفاده از منحنی بولی در فقط چند قدم.
00:02:36 شما نمی خواهد باور چه سرعتی ما می توانیم آن را انجام دهد.
00:02:40 شما شروع کردن با طراحی منحنی.
00:02:41 من قصد دارم به یک ستاره چند ضلعی، من
00:02:44 دارند تعدادی از طرف شاید به عدد چهار.
00:02:48 کمی پیچیده تر و ظالمانه. بنابراین ما در حال رفتن به ضربه محکم و ناگهانی به نقطه است.
00:02:52 است یکی دیگر از نقطه من در حال حاضر ساخته شده است. ما نمی
00:02:56 به بیش از حد تیز و یا بیش از حد صاف، اما چیزی درست در میان است.
00:03:01 خوب، که بخش اول است.
00:03:02 در حال حاضر من نیاز به رسم یک دایره، در واقع دو نفر از آنها.
00:03:07 من می خواهم به بیا اینجا و با هم تداخل فقط کمی،
00:03:10 شما می دانید، آن را خوراکی زیادی است، بنابراین من می خواهم به کلید Alt را.
00:03:13 نادیده گرفتن که فقط یک کمی.
00:03:15 خوب، تکرار می کنم که.
00:03:16 ما باز یک دایره بیشتر، ضربه کلید Alt دوباره.
00:03:20 بنابراین اگر شما فقط در این نگاه، ما می خواهیم دندان به بالا برود،
00:03:25 پایین، و سپس ما یک بخش مسطح کمی در عقب، بالا و بیش از.
00:03:29 به طوری که می تواند بسیاری از تقسیم و یا پیرایش، و احتمالا یک یا دو سردرد.
00:03:33 اما با منحنی بولی، ما قصد داریم به واقع
00:03:35 این راه سریع تر از شما می توانید تصور کنید.
00:03:38 بنابراین بازگشت به ابزار منحنی، در اینجا منحنی بولی است.
00:03:41 و به این آسان، من قصد دارم به جلو بروید و انتخاب این در دو پاس.
00:03:46 من می خواهم به انتخاب چرخ دنده، و یکی از دایره ها، آن را که یکی مهم نیست.
00:03:52 پس من دستور منحنی بولی، و پس از آن ما احتمالا می تواند
00:03:56 تصمیم گیری حق کردن خفاش، ما می خواهیم به داخل و یا خارج می شود؟
00:03:58 بنابراین من حدس می زنم آن را داخل در اینجا. به نظر می رسد بسیار خوب است، فقط راست کلیک کنید.
00:04:02 بیایید اجرا منحنی بولی با دو منحنی آخرین.
00:04:06 و فقط شروع به دستور منحنی بولی.
00:04:10 انتخاب دو منحنی، راست کلیک کنید به پذیرفتن.
00:04:14 و حالا این می خواهد به در خارج باشد.
00:04:16 به یاد داشته باشید، اگر ما در رفتن به داخل، ما
00:04:17 همه این مثلث کوچک به خلاص شدن از شر.
00:04:19 بنابراین من فقط رفتن خارج که در آن پاک کن.
00:04:22 بنابراین این به من می دهد پیش نمایش.
00:04:24 کلیک راست کنید به پذیرفتن. بنابراین وجود شما به.
00:04:26 خواهد بود که مجموعه ای بسیار پیچیده از خطوط برای ساخت هر راه دیگر.
00:04:31 بعد تا من قصد دارم به شما نشان می دهد چگونه به قدم زدن سطوح با منحنی.
00:04:34 این نوع از غیر منتظره است
00:04:35 رفتار برای بسیاری از مردم.
00:04:36 آنها می خواهند دو سطح به قطع میکنند.
00:04:38 اما لازم نیست بیشتر از زمان.
00:04:40 من می خواهم برای به حداکثر رساندن پورت جلو.
00:04:44 من فقط رفتن را به منظور جلب یک منحنی نقطه کنترل ساده واقعی در اینجا.
00:04:46 برو به منوی استاندارد، کنترل منحنی نقطه،
00:04:53 وجود دارد که شما بروید.
00:04:55 بسیار خوب، بیایید فقط شاید یک دستور ساده تر و تمیز.
00:05:00 هدف برش منحنی است.
00:05:03 زوم در یک بیت، راست کلیک کنید به قبول، و پس از آن ما شروع را
00:05:06 پیرایش برخی از هندسه 3D است که در واقع در هر نقطه نزدیک نیست.
00:05:13 اجازه دهید یک نگاه که در، چشم انداز پورت دیدگاه.
00:05:18 این مقدار.
00:05:19 و شما می توانید ببینید که منحنی در هواپیما ساخت و ساز بود.
00:05:22 اما در عین حال، کرگدن قادر به تقریبا آن پروژه بود، و یا
00:05:25 ایجاد یک اکستروژن، و تبدیل آن دوبیتی سطوح خاموش، به راحتی.
00:05:29 در حال حاضر ما پایان کردن با راه های مورد علاقه من برای کار با سطوح و منحنی با هم.
00:05:35 ما در حال رفتن به این منحنی در اینجا، ما در حال رفتن به یک اکستروژن.
00:05:45 اطمینان حاصل کنید که آنها عبور، پاک از طریق و بسیاری از همپوشانی وجود دارد.
00:05:51 این خواهید بود سری از دو انشعابات، کی. ما بخش اول a به b تقسیم می شود.
00:05:59 این اشیاء برش، و ما فقط تکرار و رفتن
00:06:03 در جهت مخالف، B، را وارد کنید، به بخش.
00:06:10 بنابراین اگر آن را با موفقیت کار می کرد، این چیزی است که ما، دور انداختن زباله.
00:06:15 در حال حاضر، مردم از کجا کمی گیج بود، است، من
00:06:18 استفاده از تر و تمیز و یا تقسیم به پانچ سوراخ است.
00:06:22 اما آنها که منحنی برای ایجاد یک سطح استفاده نمی کند.
00:06:25 و این چیزی است آن را می بندد خاموش، که کلید است.
00:06:28 بنابراین استفاده شما از تقسیم پیرایش و حتی منحنی بولی، بستگی
00:06:32 به همان اندازه در پروژه خود را به عنوان آن را ترجیح شخصی شما.
00:06:36 یک نکته خوب را امتحان کنید.
00:06:37 مانند Mal خود را در برابر پیچیده تر و بیشتر شما ممکن است
00:06:39 می خواهید برای شروع استفاده از این دستور تقسیم بر دستور TRIM.
00:06:43 دلیل آن این است در پیچیده تر
00:06:44 مدل، کرگدن ممکن است مشکل پیدا کردن تقاطع دارند.
00:06:48 بنابراین با استفاده از تقسیم شما می توانید قطعات را با استفاده از تقسیم
00:06:50 هر دو طرف یا هر دو برای کمک به کرگدن پیدا تقاطع.

 

 

About evermotion3d

Check Also

آموزش رندرگیری راینو : تغییر موقعیت دوربین Tweaking camera position and rendering

 Tweaking camera position and rendering                     …

پاسخ دهید