Home / آموزش نرم افزار / آموزش زیبراش / آموزش ترفند های مدلسازی زیبراش Tips making good edge flow

آموزش ترفند های مدلسازی زیبراش Tips making good edge flow

آموزش زیبراش ZBrush 4R7

 آموزش زیبراش ابزار Edge flow Retopology ZBrush

 یکی از چالش برانگیز ترین چیزهایی هست که انجام درست آن بسیار مشکل است. که یک تئوری در این مورد وجود دارد که در آموزش قبلی، به آن اشاره کردم. اما باید برای درک این موضوع، کلی تمرین و مثال را باید انجا بدهیم ….

 

آموزش زیبراش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

lynda.com Tips for making good edge flow

08 – Retopology- Making Riggable Models

How is my edge-flow/topology

 

00:00:00 جریان لبه می تواند یک چیز به چالش کشیدن برای گرفتن حق.
00:00:03 است نظریه در پشت آن است که من در آخرین فیلم ذکر شده است، اما نیز وجود دارد
00:00:07 بسیاری از عمل و آزمایش که می رود به درک کاملی از آن را.
00:00:11 امیدوارم، با راهنمایی های زیر شما یک درک بهتر از به دست آوردن آنچه
00:00:14 می رود به جریان لبه خوب است.
00:00:17 اجازه دهید باز کردن فایل ورزش head_linesdrawn به آنچه لبه به پایان رسید نگاه
00:00:21 طراحی جریان به نظر می رسد.
00:00:23 این Ztool، بنابراین من باید کلیک کنید و کشیدن به را به بوم.
00:00:26 بیایید به حالت ویرایش بروید و من قصد دارم برای مخفی کردن جعبه نور.
00:00:29 من قصد دارم به ضربه F، بنابراین ما می توانیم آن را تمام صفحه مشاهده کنید.
00:00:32 خوب، پس من با استفاده از رنگ های مختلف از شما در آخرین ویدئو را دیدم، اما آن را
00:00:37 همان چیزی که واقعا.
00:00:38 اولین چیزی که من می خواهم به بحث در مورد نگه داشتن آن تمیز.
این به این معنی 00:00:41 برای جلوگیری از وسوسه به دنبال هر جزئیات کمی، و به جای
00:00:45 تمرکز بر روی تنها چیزهایی که دارای اهمیت ساختاری است.
00:00:48 بنابراین می بینید تمام ساختارهای عمده ای از چهره با خطوط جریان لبه دنبال شده است.
00:00:55 با این حال، من می خواهم به زوم در اینجا بر روی یک چیز و توجه داشته باشید که چگونه من پیروی نمی
00:00:59 هر جزئیات کمی.
00:01:00 بنابراین می بینید این خط کمی وجود دارد در اینجا بر روی پل منطقه بینی؟ مقدار کمی
00:01:04 چیزهایی شبیه به آن می تواند گاهی اوقات از تصویر بزرگ منحرف.
00:01:09 شما لازم نیست به دنبال هر جزئیات کمی؛
00:01:11 آن را فقط اشکال بزرگتر.
00:01:13 این در مورد زیر ساختار است که در واقع رفتن به حرکت و تغییر است
00:01:17 هنگامی که آنها در حال متحرک.
00:01:20 چیز دیگری به خاطر داشته باشید نگه داشتن آن تقریبا حتی و متناسب است.
00:01:25 نگه داشتن هر چند ضلعی یک مربع کامل غیر ممکن است، اما شما باید سعی کنید
00:01:28 برای جلوگیری از هر گونه چند ضلعی است که بیش از دو برابر طولانی در یک طرف از
00:01:32 آنها در دیگر هستند.
00:01:33 بنابراین می بینید بسیاری از این چند ضلعی تقریبا مربع است. برخی از آنها طولانی تر،
00:01:38 کمی کوتاه تر، اما اغلب مربع است.
00:01:40 در حال حاضر یک استثناء بزرگ به این وجود دارد.
00:01:43 شما می خواهید برای ایجاد لبه نزدیک تر با هم در چین و مناطق تنگ است.
00:01:47 بنابراین شما در اینجا نگاه در خط خنده.
00:01:48 ما لبه هایی که به هم نزدیک می کردم.
00:01:50 همین اطراف این چین در اطراف چشم.
00:01:52 آنها واقعا کمک به نگه دارید که شکل چین.
00:01:56 این درست به چند ضلعی طولانی در این موارد، چون شما می خواهید مدل
00:02:00 قادر به حفظ این خطوط ظریف طولانی است.
00:02:05 شما هم می خواهید برای جلوگیری از ایجاد تغییرات ناگهانی در مقیاس کوچک با چند ضلعی
00:02:10 در کنار آنهایی که واقعا بزرگ است.
00:02:11 این درست به چند ضلعی های کوچک در مناطق از جزئیات تنگ، مانند در اطراف در اینجا در
00:02:16 گوشه ای از چشم و یا در سوراخ های بینی، و پس از آن شما می خواهید به آنهایی که بزرگتر
00:02:21 در مناطق بزرگ گسترده که در آن نه آنقدر اتفاق می افتد.
00:02:23 نکته مهم این است که یک انتقال تدریجی از یکی به دیگری.
00:02:28 چیز دیگری که می خواهید انجام دهید این است برای جلوگیری از قطب.
00:02:31 لهستانی ها هنگامی که شما جلسه شش یا بیشتر از لبه ها در یک نقطه.
00:02:36 آن را مانند خطوط شبکه در یک جلسه جهان در قطب شمال است.
00:02:40 لهستانی به سختی به حجاری و دکل به درستی.
00:02:43 پس من فکر نمی کنم من هر گونه قطب در این مدل است.
00:02:46 این بسیار آزاد از این مشکل است.
00:02:48 اما من نمی خواهم به اشاره است که در مکان های وجود دارد که در آن شما در حال رفتن به پنج
جلسه 00:02:51 لبه ها در یک نقطه.
00:02:53 بنابراین، برای مثال، حق در اینجا. در اینجا در خط فک شما یکی دیگر کردم،
00:02:58 و در اینجا در پشت فک یکی دیگر از پنج لبه در یک نقطه ملاقات وجود دارد.
00:03:02 این غیر ممکن است به طور کامل جلوگیری از این ستاره پنج پر به عنوان آنها نامیده می شود، اما
00:03:08 آنچه شما واقعا نمی خواهید انجام دهید این است به جلسه شش یا بیشتر از لبه ها در یک نقطه.
00:03:13 است که می تواند نیشگون های عجیب و غریب به شکل به عنوان شما در حال مجسمه سازی شود، و آن را می سازد
00:03:17 آن را دشوار برای دکل.
00:03:19 توجه تمام این چند ضلعی چهار طرفه هستند.
00:03:21 چند مثلث در واقع خوب است، اما استفاده از مستطیل که امکان پذیر است.
00:03:27 هنگامی که یک مدل تقسیم است، مثلث در واقع به مستطیل تبدیل شود.
00:03:31 بنابراین یک چیز شما می توانید انجام دهید این است عمدا retopologize با مثلث و سپس
00:03:36 هنگامی که آن را subdivides همه کسانی که مثلث را به چند ضلعی چهار طرفه تبدیل شود.
00:03:41 چیز دیگری که خوب به انجام retopologize در یک تراکم پایین تر از شما می دانید شما
00:03:46 نیاز به رفتن به و سپس در سطح زیربخش بالاتر صادرات برای متحرک.
00:03:52 این هم یک مقدار زیادی کار کمتری retopologize چند ضلعی کمتر از آن را به
00:03:57 retopologize که شما کشیده شده اند از خطوط خیلی بیشتر.
00:04:02 در حال حاضر این نقاشی جریان لبه کامل نیست.
00:04:04 برخی از چیزهایی که من می خواهید به تغییر وجود دارد.
00:04:05 بنابراین، برای مثال، این یک لبه وجود دارد در اینجا
00:04:08 که رفتن کمی نزدیک تر به این لبه در کنار آن از یک دیگر است.
00:04:12 چیزی که من می خواهم انجام دهید این است این مشکل را با ترسیم این خط پس از آن یک
00:04:15 کمی بیشتر متمرکز شده است.
00:04:17 چیز دیگری که من می خواهید به رفع است به نگاه کردن به چهره مثل این.
00:04:21 این است که در واقع برای پایان دادن به یک چند ضلعی پنج طرفه، و ما نمی خواهیم که.
00:04:25 بنابراین شما می خواهید برای پیدا کردن یک راه برای تقسیم این شاید به دو چند ضلعی چهار طرفه
00:04:31 و یا شاید یک مثلث و یک چند ضلعی چهار طرفه.
00:04:34 شاید شما می توانید یک لبه از این نقطه رسم و آن را تا به سوراخ بینی،
00:04:38 چیزی شبیه به آن. تجربه با آن. ببینید که چه کار می کند.
00:04:41 چیز دیگری که من احتمالا می خواهید به انجام قبل از من به retopology رفتن است به
00:04:44 گسترش این لبه حق در اینجا در سراسر بینی.
00:04:46 آنها همه نوع از دسته کردن تا در یک نقطه است.
00:04:48 من احتمالا می خواهم سعی کنیم این یکی تا بالاتر، فقط نوع تمام این لیز خوردن تا
00:04:53 و برخی از این پایین، فقط به طوری که آنها همه مفتول در کویل تا حق در اینجا.
00:04:58 با توجه به این نکات را در ذهن و نه فقط با retopologizing مدل ها در کمک خواهد کرد
00:05:02 نرم افزار Zbrush، اما با هر نوع مدل سازی 3D.
00:05:05 این یک مقدار زیادی به خاطر داشته باشید، می دانم، اما بیشتر به شما آن را تمرین کنید، بیشتر به شما
00:05:09 درونی این قوانین، و توپولوژی زیبا به طور طبیعی به شما آمده است.

 

About evermotion3d

Check Also

روش های پیدا کردن و حل مشکلات رایج ریبراش ZBrush files fixing

 آموزش زیبراش ZBrush files Recognizing  fixing  problems                   …

پاسخ دهید