Home / آموزش نرم افزار / آموزش زیبراش / آموزش شروع مدلسازی زیبراش : استفاده از جعبه ابزار primitive 3D meshes

آموزش شروع مدلسازی زیبراش : استفاده از جعبه ابزار primitive 3D meshes

آموزش زیبراش ZBrush 4R7

مدل سازی مبتدی زیبراش اشکال اولیه Primitives

یکی از بهترین روش ها برای شروع مدلسازی در زیبراش ZBrush ، استفاده از اشکال اولیه Primitives است.که در واقع اشکال ساده و پایه ای مانند : مکعب مربع ، کره ، و … هستند. در قسمت جعبه ابزار زیبراش toolbox ، میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید

 

آموزش زیبراش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راه دیگر برای ایجاد هندسه پایه در ZBrush از طریق شکلهای هندسی اولیه.
00:00:04 شکلهای هندسی اولیه اشیاء ساده مانند مکعب، کره، مخروط و که شما می توانید شروع به می
00:00:08 با، به جای اینکه به آنها مدل از ابتدا.
00:00:11 نرم افزار Zbrush نیز به شما می دهد توانایی برای تغییر ویژگی های اولیه به
00:00:16 ایجاد طیف گسترده ای از شروع اشکال.
00:00:18 مبناها را از جعبه ابزار ایجاد شده است.
00:00:21 شروع با کلیک کردن بر روی Sphere3D تا در جعبه ابزار.
00:00:25 Sphere3D یکی از شکلهای هندسی اولیه است، اما برای دیدن دیگران فقط در کره کلیک کنید
00:00:29 دوباره و شما خواهید دید این مش 3D پالت.
00:00:33 شما می توانید ببینید که اشیاء استاندارد مانند مکعب، استوانه، و حلقه وجود دارد.
00:00:36 همچنین چند چیز عجیب و غریب تر مانند زمین و چرخ دنده ها وجود دارد.
00:00:39 من می خواهم به انتخاب Helix3D و فقط کلیک کنید و بکشید در بوم برای ایجاد آن
00:00:45 و سپس به حالت ویرایش بروید.
00:00:46 بنابراین شما می توانید ببینید که چه ما را در اینجا نوع از یک شی بهار است.
00:00:51 بسیاری از راه هایی برای تغییر این مارپیچ قبل از ما بر روی آن حجاری شده است.
00:00:54 همه از شکلهای هندسی اولیه می توانید ویژگی های خود را در مجموعه ای از داشته
00:00:57 مقداردهی اولیه پالت فرعی.
00:00:58 بنابراین در اینجا مقداردهی اولیه است.
00:01:00 من فقط رفتن را کلیک کنید و گسترش آن.
00:01:02 این تنظیمات کنترل همه از ریاضی است که می رود به ساخت این مارپیچ.
00:01:06 کنترل های مختلف برای شکل، طول، ضخامت و انحنای این مارپیچ هستند
00:01:10 همه در اینجا برای ما به تغییر دهید.
00:01:12 بنابراین اجازه دهید بگویم من می خواهم برای تغییر ضخامت این.
00:01:15 بنابراین من می خواهم به کلیک بر روی ضخامت، و آنچه که ما یک نمودار که بالا میآید است.
00:01:19 شما می توانید نقاط روی این نمودار به تغییر چگونه شکل مارپیچ ساخته شده است را تغییر دهید.
00:01:25 پس فقط با کشیدن این اطراف، شما می توانید یک پایان ضخیم تر یا نازک تر، و اگر را
00:01:29 شما را با شتاب در انتهای دیگر، شما می توانید که پایان ضخیم تر یا نازک تر است.
00:01:32 این واقعا سرگرم کننده را به بازی با.
00:01:35 شما همچنین می توانید در وسط این خط کلیک کنید برای ایجاد نقطه جدید.
00:01:38 بنابراین شما می توانید نازک بر روی هر دو به پایان می رسد و ضخیم در وسط است.
00:01:41 شما همچنین می توانید نقاط با کشیدن آنها را از نمودار را حذف کنید.
00:01:48 ترین شکلهای هندسی نیز کنترل که بر تعداد چند ضلعی سطح را تشکیل می دهند.
00:01:52 پس به من اجازه این حرکت کمی بنابراین ما می توانیم پایین را ببینید.
00:01:54 در اینجا SDivide و LDivide است.
00:01:56 اجازه دهید من در کمی زوم، بنابراین ما می تواند اثر با وضوح بیشتری ببینید.
00:02:01 بنابراین SDivide تغییر تعداد چند ضلعی که محیط را تشکیل می دهند
00:02:07 مارپیچ و LDivide تغییر تعداد چند ضلعی که پایین طول مارپیچ می باشد.
00:02:13 واقعا هیچ مجموعه ای از تعداد چند ضلعی است که شما باید استفاده کنید.
00:02:17 واقعا پایین می آید به اولویت خود را از چگونه متراکم شما نیاز به این مارپیچ است.
00:02:22 آزمایش با تمام نمودار ها و لغزنده مختلف را ببینید که چه نوع
00:02:25 نتایج شما می توانید دریافت کنید.
00:02:26 هر بدوی دارای کنترل و تنظیمات را که شما می توانید با کار خود را دارد.
00:02:29 در حال حاضر من می تواند از طریق هر بدوی و شما نشان دهد که چگونه هر
00:02:33 آثار کنترل است، اما واقعا آن را بیشتر سرگرم کننده را برای شما به با همه آنها را بازی
00:02:36 و یادگیری از طریق تجربه چگونه کار می کنند.
00:02:39 هنگامی که شما با چگونه به نظر می رسد بدوی و شما می خواهم که قادر به حجاری
00:02:42 بر روی آن، شما نیاز به تبدیل آن به یک polymesh.
00:02:45 از آن است، بدوی مجموعه ای از دستورالعمل های ریاضی است که می تواند در نمی شود مجسمه است.
00:02:50 بنابراین در راه به آن مش چند ضلعی را تشکیل می دهند در اینجا در بالای پالت ابزار، مطمئن PolyMesh3D.
00:02:55 هنگامی که شما در آن کلیک کنید، آن را فقط ایجاد یک ابزار جدید است که در حال حاضر چند ضلعی اولیه
00:03:02 به جای دستورالعمل ریاضی، و این را می توان در مجسمه.
00:03:08 شما خودتان با استفاده از شکلهای هندسی اولیه برای شروع همه نوع مدل را پیدا کنید.
00:03:12 اگر شکل شما نیاز می تواند ایجاد بر اساس شکل های مختلف شما می توانید
00:03:15 طریق شکلهای هندسی اولیه، شما هم با ساخت آن به این ترتیب به جای تلاش برای نجات
00:03:19 ساخت آن را از ZSpheres یا ZSketching یا روشهای دیگر بیشتر آلی است.

ZBrush 4 Essential Training – Creating Meshes : 06 – Using primitive 3D meshes

About evermotion3d

Check Also

روش های پیدا کردن و حل مشکلات رایج ریبراش ZBrush files fixing

 آموزش زیبراش ZBrush files Recognizing  fixing  problems                   …

پاسخ دهید