Home / آموزش نرم افزار / آموزش راینو / آموزش مدل سازی سطوح ارگانیک راینو :Rhino NURBS seams pinch

آموزش مدل سازی سطوح ارگانیک راینو :Rhino NURBS seams pinch

آموزش راینو rhino 5 tutorial architecture

Rhino tutorial architecture Modeling : Working with NURBS, seams, and avoiding the pinch

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قبل از اینکه ما شروع به ساخت سطوح آلی، اجازه دهید بر اصول NURBS را گسترش دهد. ما در حال حاضر مورد بحث قرار گرفته است که تمام سطوح NURB دو جهت، و یک سطح بسته خواهد درز داشته باشد. اجازه دهید یک نگاه چند نمونه برای نشان دادن.
00:00:12 من قصد دارم به زوم بر روی این هواپیما ساده و باز تخت می باشد.
00:00:17 شما حق کردن خفاش را ببینید، ما دو ISO-منحنی رفتن در هر جهت.
00:00:21 کسانی که به عنوان U و V توسط کرگدن، و لبه باز در امتداد خارج برچسب شده است.
00:00:26 در حال حاضر این ISO-منحنی فقط به عنوان یک مکانیزم بازخورد به معنای.
00:00:28 آنها همیشه لزوما نشان می دهد پیچیدگی است.
00:00:32 برای مثال، ما می توانید آنها را خاموش کنید.
00:00:33 من قصد دارم به خواص اینجا، و من از حالت انتخاب خارج قابل مشاهده است، بنابراین آن را رفته است
00:00:37 به طور کامل، یا من می توانم آن را به عقب روشن و فقط افزایش تراکم.
00:00:41 بنابراین سطح خود را تغییر نکرده است، واقعا فقط
00:00:45 ترجیح شخصی چقدر اطلاعات بصری شما نیاز دارید.
00:00:49 بنابراین اگر که سطح پس از آن پیچیده شده،
00:00:52 ما در نهایت با درز داخلی، به طوری که این نوع از وجود دارد اسیر
00:00:56 و در تمام این شما خواهید دید که کمی تیره تر است که یک لبه.
00:00:59 ما هنوز دو جهت دارند و آنها هنوز هم در 90 درجه عبور.
00:01:04 ادامه، این بیضی است. بنابراین آن را حفظ الزامات همان، همه
00:01:09 راه را تا به حوزه، که اگر ما منحنی ISO خود را به 12 افزایش می دهد، اجازه دهید بگویم،
00:01:18 شما می توانید ببینید که آن را به همان دو جهت همیشه در 90 عبور.
00:01:23 که استاندارد تقریبا.
00:01:24 بنابراین غذای آماده از این تصویر است که ما سطوح ساخت،
00:01:27 برای مثال، سطح و منحنی شبکه، که ما بعدی را انجام دهد.
00:01:31 ما در واقع به کرگدن دو جهت با دادن آن مجموعه ای از ISO-منحنی.
00:01:35 اجازه دهید به جلو و به نوبه خود بر روی لایه هندسه B.
00:01:42 در حال حاضر، در اینجا یک کره مرجع است.
00:01:44 این درجه دو و دو است که ما قبلا توضیح داده.
00:01:47 من قصد دارم به ساخت حوزه خود من.
00:01:49 اما من قصد دارم برای استفاده از این دستور جدید ما فقط به ارمغان آورد.
00:01:51 این سطح از شبکه منحنی نامیده می شود.
00:01:53 من می خواهم به تعریف 2 جهت. این ها همه منحنی های جداگانه در اینجا.
00:01:57 و بعد ما، همچنین، یک منحنی بسته در اطراف خارج.
00:02:01 فقط جلو بروید و آن را انتخاب کنید. و رفتن به سطح از یک شبکه منحنی.
00:02:09 من قصد دارم به جلو بروید و قبول تمام پیش فرض.
00:02:11 شما ممکن است توجه داشته باشید که سطح تحمل در اینجا فقط رفتن به طور پیش فرض می شود
00:02:15 همان فایل خود را، اما شما می توانید آن که ما در فقط یک کمی انجام تغییر دهید.
00:02:21 خوب، اجازه دهید در نقاط کنترل با F10 به نوبه خود، و اجازه دهید
00:02:28 ببینید که اگر ما هر گونه درز. در حال حاضر، بنابراین ما یک کره مانند شکل ایجاد کرده اید.
00:02:34 درجه سه در هر دو جهت است که.
00:02:37 بنابراین اجازه دهید در مورد این جنبه های دیگر از قطب صحبت کنید.
00:02:42 بنابراین اگر من این را گرفتن. این جایی است که درز پایان می رسد.
00:02:44 و من ما به جلو که هستید.
00:02:46 استفاده از صفحه تا ارنج زدن در جهت z
00:02:51 ببینید که بسیار تیز. بنابراین، اجازه دهید که به پایین.
00:02:55 بنابراین در اینجا نیاز دیگری برای اعمال تغییرات بر سطوح بسته است.
00:03:00 باید شما باید ترک دو نقطه آخر در تراز است.
00:03:04 بنابراین من به شما نشان دهد که چگونه ما می توانیم یک تنظیم در اینجا و هر جوانه ندارد.
00:03:09 من می خواهم به واقع به رندر تغییر دهید.
00:03:14 و تا کمی. و من هستم
00:03:17 فقط رفتن به مجبور به انتخاب این صورت جداگانه، یکی در یک زمان.
00:03:26 و سپس، مرکز. به طوری که دو، از دور است.
00:03:30 حالا اگر من در صفحه ضربه پایین اشاره شما متوجه آن پایین می رود، اما هیچ
00:03:36 خرج کردن، و این به دلیل ما تا به حال دو، هم ترازی اصلی همان نگه داشته شود.
00:03:42 اجازه دهید چیزی دیگری که نوع سرگرم کننده، بیش از حد.
00:03:44 من قصد دارم برای گرفتن هر نقطه دیگر است.
00:03:49 پس من درک این زمان کمی گیر است.
00:03:53 آن را به خوبی به ارزش آن.
00:03:54 هر نقطه دیگر است.
00:04:02 در حال حاضر، اجازه دهید انجام یک کمی از یک مقیاس است. شما می توانید یک 2D یا 3D مقیاس است.
00:04:06 مهم نیست.
00:04:09 در اینجا مقیاس 2D است.
00:04:10 ما فقط رفتن به کسانی که انعطاف پذیری به سمت خارج.
00:04:13 من قصد دارم به از جایی در مرکز شروع می شود.
00:04:17 و بعد من برای یک نقطه مرجع کلیک کرده اید
00:04:19 و سپس دور نقل مکان کرد، برای نقطه مرجع دوم.
00:04:23 وجود دارد و شما بروید.
00:04:26 پس یک خیلی باحال و دیوانه وار به دنبال وجود دارد
00:04:27 شکل که شما می توانید به طور نامحدود تا زمانی که تغییر
00:04:30 شما که در آن درز آگاه، یا
00:04:32 قطب شمال و جنوب، و کسانی که قوانین را دنبال کنید.
00:04:38 خوب، پس در این نسخه ی نمایشی گذشته ما در مورد چگونگی متمرکز
00:04:40 کار با و جلوگیری از مشکلات با درزهای بسته در سطوح خود را.
00:04:44 اگر سطح شما باز است، پس شما نمی خواهد که
00:04:46 درز و شما می توانید تمام توجه خود را در جای دیگر تمرکز می کنند.
00:04:49 در نهایت، هنگامی که شما پیوستن به دو سطوح آلی با هم، مانند با
00:04:52 ترکیب سطح، بعد از آن شما خواهد شد تا پایان با یک درز لبه داخلی.
00:04:56 ما نمونه هایی از این در چند فیلم بعدی را پوشش میدهد.

About evermotion3d

Check Also

آموزش رندرگیری راینو : تغییر موقعیت دوربین Tweaking camera position and rendering

 Tweaking camera position and rendering                     …

پاسخ دهید