Home / آموزش نرم افزار / آموزش راینو / آموزش ساخت اشکال پیچیده راینو در معماری Rhino Modeling complex surface shapes Network Surface

آموزش ساخت اشکال پیچیده راینو در معماری Rhino Modeling complex surface shapes Network Surface

Rhino tutorial architecture  Modeling : Creating complex surface shapes using Network Surface

آموزش راینو rhino 5 tutorial architecture

 

 

 

 

 

 در این فیلم، ما آنچه را من با نام مستعار به فرماندهی قاتل آموزش راینو در معماری  است. به نظر من، این دستور چنان قدرتمند است که اگر شما با یک است غارنشین به تازگی unfrozen به، و تنها می تواند او را یک چیز در مورد جهان است. شما می خواهم می خواهم به ذکر سطح آموزش راینو در معماری و شبکه فرماندهی منحنی. بنابراین، بله، آن را بسیار شگفت انگیز است. اما همانطور که شما ممکن است حدس زده، وجود دارد برخی از شرایط گیج کننده ما باید به پوشش می باشد. ما همچنین چند فرمان سطح جدید و بسیار سرد ترکیب. اجازه دهید یک دید کلی از پسر لاک پشت.این بازدید کننده فضای ما است. در حال حاضر تمام سر و بدن خود را از یک سطح با استفاده از این دستور ساخته شده است. سطح و منحنی شبکه. ما انجام داده ایم برخی جبران برای کلاه. برخی insetting برای دهان. و چند ویرایش دیگر در طول راه. ماموریت ما امروز این است که طراحی لاک پشت پسر یک کفش با نام تجاری جدید.
00:00:44 من می خواهم به او را خاموش کنید.
00:00:47 من راه حل نهایی را در اینجا.
00:00:49 ما قصد داریم به بحث در مورد آن قبل از ما آن را از ابتدا ساخت.
00:00:51 به طوری که سطح از منحنی شبکه است به معنای واقعی کلمه چیزی بیش از ساخت یک
00:00:55 سری از isocurves، به آن به آموزش راینو در معماری، و گفت: من به شکل بدهد.
00:00:59 برخی از چیزهایی که توجه داشته باشید در مورد کسانی که مورد نیاز،
00:01:02 است ما فقط می توانیم دو جهت دارند.
00:01:05 و باز و بسته شدن نیاز به مطابقت.
00:01:07 من می خواهم به برجسته کردن این منحنی پایین در اینجا.
00:01:10 شما خواهید دید که به نظر می رسد مانند آن را شکسته.
00:01:12 این طور نیست. این در واقع فقط تقسیم می شود.
00:01:13 است در طرف دیگر وجود دارد. اگر من این مرکز برجسته
00:01:16 مشخصات، هر سه از آن منحنی هستند
00:01:20 در یک جهت، به طوری که جهت اول است.
00:01:23 دو نفر دیگر در اینجا در مقابل، و در اینجا
00:01:25 در نقطه بالا، که رفتن جهت دوم.
00:01:28 و آن. شما باید حفظ که مورد نیاز است.
00:01:31 من این منحنی استفاده می شود که در اینجا به برخی از پیرایش، و سپس
00:01:34 برخی از عملیات لبه ثانویه، که ما در یک دقیقه است.
00:01:37 به طوری که نیازهای اساسی است.
00:01:40 بیایید به نوبه خود که به عنوان مثال و ساخت ما
00:01:41 را از ابتدا. بنابراین شما توجه داشته باشید من یک خط محور را در اینجا.
00:01:46 ما در سطح زمین شروع می شود.
00:01:49 و با استفاده از تکنیک ترسیم منحنی من، من قصد دارم به با یک منحنی به شکل آزاد شروع می شود.
00:01:52 این منحنی نقطه کنترل است.
00:01:54 حالا من قصد دارم به شروع به سمت راست در این محور. بنابراین من باید مطمئن شوید که من به برخی از نقطه ضربه محکم و ناگهانی.
00:02:00 ما می توانید بر روی ضربه محکم و ناگهانی نزدیک به نوبه خود، و من فقط از آن استفاده کنید
00:02:02 برای این مناسبت نادر، دلیل آن در واقع، می توان آن بسیار خطرناک است.
00:02:06 ما می توانیم پایان
00:02:06 تا با داشتن بسیاری از هندسه معیوب اگر چیزی نزدیک می شود، اما نه
00:02:10 کاملا، چرا که ما ضربه محکم و ناگهانی در نزدیکی استفاده می شود به طور تصادفی و فراموش کرده به آن را خاموش.
00:02:14 پس من فقط یک ضربه محکم و ناگهانی استفاده می شود وجود دارد.
00:02:16 در حال حاضر من پایین نگه داشتن کلید Shift بنابراین من بیرون می آیند 90 درجه است.
00:02:19 این از درجه اعتبار ساقط است، ما در مورد جوانه زودتر صحبت کردیم است.
00:02:21 پس من یک پروفایل واقعا سریع ساده انجام دهید.
00:02:24 در حال حاضر
00:02:27 من او را کمی از یک الگوی بوت وجود دارد به من بدهید.
00:02:29 ضربه محکم و ناگهانی بعدی من می خواهم به نوبه خود بر روی عمود است.
00:02:33 بنابراین این بدان معناست که ما در اینجا می آیند، ما قصد داریم به آمار این لبه در 90 درجه، TOO.
00:02:37 این یک ترفند کمی بزرگ است. شما در 90 شروع و پایان در 90.
00:02:39 بنابراین اگر شما به نوبه خود آن نقطه کنترل در، شما آخرین مشاهده
00:02:42 دو ضربه تبر، که شما هر یک از این مشکلات که قبلا بحث شد، اجتناب کنند.
به نوبه خود 00:02:47 اجازه دهید که عقب نشینی.
00:02:50 به نظر می رسد خوب، اما ما احتمالا می خواهید به آن را ویرایش کنید.
00:02:51 ما می توانیم
00:02:52 که بعد.
00:02:52 من قصد دارم به جلو بروید و فقط یک تبدیل آینه.
00:02:55 بنابراین در منوی تبدیل کنید، از دستور آینه وجود دارد.
00:02:59 این زیبایی از این خطوط محور در اینجا است.
00:03:02 من احتمالا باید خاموش نزدیک، و یا به اشتباه.
00:03:04 من می خواهم به ضربه محکم و ناگهانی در دو نقطه پایان.
00:03:07 بنابراین من می دانم که دقیق است.
00:03:10 هیچ شانسی است که کسانی که با هم تداخل دارند و یا وجود دارد
00:03:12 لمس کردن نیست، چون من خیلی دقت در مورد آن بود.
00:03:15 در اینجا ترفند دیگری است.
00:03:15 ما تا به حال به آمده تا با آن مشخصات مرکز.
00:03:18 چرا که نه فقط یکی از این بچه ها استفاده کنید؟ من قصد دارم به استفاده از خمیر کپی.
00:03:21 و ما دو در بالای هر یک دیگر کردم،
00:03:24 شما می توانید فقط با دیدن این دو گزینه پیدا کردن.
00:03:27 بیایید به بازگشت به چهار پورت نمایش برای انجام یک دستکاری کمی از آن.
00:03:31 بنابراین من می توانم این را در یک نمایش برجسته، و پس از آن در واقع آنها را به حرکت در نمایش دیگری.
00:03:34 بنابراین اگر شما در مقابل هستید، آن را احتمالا بهترین مکان است.
00:03:36 می خواهید برای رفتن با 2D چرخد.
00:03:38 فقط مطمئن شوید که ما در برخی از نقطه ضربه محکم و ناگهانی، و پس از آن با عدد صفر شروع
00:03:43 درجه، و سپس من قصد دارم به پایین نگه داشتن کلید Shift بنابراین من در 90 ضربه محکم و ناگهانی.
00:03:47 و یک راه سریع برای دریافت رایگان وجود دارد
00:03:49 مشخصات است که به همان تعداد از نقاط کنترل.
00:03:51 که کلید دیگر ما در مورد چند بار صحبت کردیم است.
00:03:54 این حال، ما نیاز به انجام برخی از تنظیمات.
00:03:56 بنابراین اجازه دهید به درگاه نمایش راست بروید.
00:03:57 که احتمالا رفتن به بهترین. بنابراین من می تواند نقاط کنترل را روشن نمایید.
00:04:02 و من معتقدم که این پایان تماس از کفش است، درست است؟
00:04:06 آوردن آن است. شما میتوانید
00:04:09 کلیک کنید و بکشید، استفاده از کلید های arrow.
00:04:12 کسانی که برای جاهای تعیینشده تا استفاده می شود، پایین، چپ، راست.
00:04:16 فکر می کنم که در واقع ممکن است بسیار خوب است.
00:04:18 بسیار خوب، اجازه بازگشت به چشم انداز است. ما تمام این چهار باز، هر چند.
00:04:22 در حال حاضر من نیاز به کسانی که پروفایل متقابل رفتن جهت مخالف است.
00:04:26 به طوری که یک کمی کار را، در تلاش برای ضربه زدن به
00:04:28 منحنی در سمت دور، و سپس در بالا، و سپس در سمت نزدیک.
00:04:32 که بسیاری از نقاط برای ضربه زدن به یک منحنی است. خوشبختانه،
00:04:34 کرگدن است یک دستور است که کار را برای شما.
00:04:36 ما در حال رفتن به پیدا کردن این دستور تحت ابزارهای منحنی.
00:04:40 و در اینجا نماد است، آن را منحنی از پروفیل های عرضی نامیده می شود.
00:04:45 میروم جلو و ضربه F11، مطمئن شوید که تمام این
00:04:46 نقاط کنترل کردن فقط در مورد آنها آن را میکشید تا.
00:04:50 کلیدی در اینجا این است ما نیاز به پورت نمایش های متعدد باز.
00:04:52 شما خواهید دید که چرا در یک لحظه.
00:04:55 ما نیاز به انتخاب این پروفایل به منظور، بنابراین ما
00:04:57 می توانید برخی از پیچش جدی اگر ما فقط برداشت یک طرف،
00:04:59 بعد از آن از طرف دیگر، پس از آن در بالای صفحه.
00:05:01 بنابراین ما در حال رفتن به یک نوع حرکت را در اطراف یک جهت و یا دیگر.
00:05:03 مهم نیست.
00:05:05 بنابراین من هر سه برداشت، فقط دکمه را وارد کنید که انجام می شود، و
00:05:08 پس از آن در نمای جانبی، ما در حال رفتن به آنچه به نام، خطوط اعتصاب.
00:05:12 اگر چه این خطوط که تا به حال در سراسر رفتن، آن را به تقاطع شکل هستند.
00:05:15 بنابراین، من فقط یک در اینجا انجام در وسط فقط برای دیدن آنچه اتفاق می افتد.
00:05:18 پس من فقط برداشت یک فضای در بالا و فراتر از آن.
00:05:21 من قصد دارم به پایین نگه داشتن Shift و دوباره کلیک کنید.
00:05:24 در حال حاضر یکی
00:05:24 از گزینه های ما بود نزدیک برابر بله.
00:05:26 ما احتمالا نمی خواهید که نیست.
00:05:28 ما می خواهیم ته صاف، اما در حال حاضر ما یک نوع ته گرد کردم.
00:05:31 بنابراین اجازه دهید فقط این گزینه تغییر دهید و نگه دارید تا رفتن.
00:05:33 یکی از مشخصات اینجا در بالای صفحه قرار دهید.
00:05:35 پس من فقط کلیک، کلید Shift را نگهدارید، کلیک کنید بیش از وجود دارد، و ما نیاز به یک بیشتر در اینجا.
00:05:40 نوع در مقابل منطقه پا. اگر لاک پشت انگشتان پا، از من نپرسید.
00:05:46 خوب.
00:05:46 من به بازگشت به دیدگاه، ما در حال ویرایش یک کمی بیشتر در اینجا.
00:05:48 ما فقط در مورد آماده هستید.
00:05:50 این یکی ما لازم نیست، من فقط می خواهم برای نشان دادن چه اتفاقی می افتد.
00:05:53 در حال حاضر این یک کمی از یک رویکرد تخت در اینجا در لبه پایین است.
00:05:57 اجازه بدهید من به نوبه خود نقاط کنترل است.
00:06:00 و ما یک کمی از ویرایش را انجام دهد. ما قصد داریم به لیز خوردن کسانی که در اطراف.
00:06:02 ما ممکن است می خواهم برای رفتن به درگاه نمایش جلو، بنابراین ما این دوبار کلیک کنید.
00:06:06 و فقط بلند که کنترل تا در جلو است.
00:06:09 بنابراین ما می دانیم آن را به در همان هواپیما باقی بماند.
00:06:11 بیایید کار ما در چشم انداز است.
00:06:14 در حال حاضر، زمانی که این دو لبه آمد، به نظر می رسد بالای نیاز به پایین آمدن.
00:06:17 بنابراین اجازه دهید با شتاب که یکی اینجا تماس در جلو است.
00:06:19 من فقط رفتن به استفاده از کلید های arrow به آن اشاره کردن است.
00:06:22 می توانید آن را در حال حرکت پورت دیدگاه را ببینید.
00:06:24 این نوع خوب است.
00:06:25 که به اندازه کافی خوب است.
00:06:27 خوب، به نوبه خود نقاط کنترل من در، برای تماس، منحنی بلندتر.
00:06:30 بنابراین ما می خواهیم به انجام کار مشابه، نوع، دیوار راست.
00:06:34 حال حاضر، متوجه من خوراکی هستم همه جا.
00:06:36 پس از آن یک کمی کج.
00:06:38 من قصد دارم به کلیدهای Ctrl + Z را امتحان کنید و مشکل رفع شود.
00:06:40 شما می توانید خاموش تمام جرقه بزند O خود، و یا
00:06:42 فقط پایین نگه کلید Alt را در حالی که شما آن حرکت کند.
00:06:45 من قصد دارم به کلیک کنید و بکشید.
00:06:51 پایین نگه داشتن کلید Alt. آن را فقط چشم پوشی از همه چیز در اطراف آن.
00:06:58 خوب، به نظر می رسد بالای در حال حاضر نیاز به آرامش دارم.
00:07:02 ما با شتاب که.
00:07:03 برگشت در مقابل، فقط استفاده از کلید فلش من به آن اشاره به پایین.
00:07:07 به نظر می رسد که بسیار نزدیک است. بنابراین، او کمی از ضربت سخت زدن است.
00:07:11 این خوب است.
00:07:11 این شکل آلی است.
00:07:12 گاهی اوقات داشتن تقارن باعث می شود آن نگاه بیش از حد مصنوعی، مکانیکی، من دوست دارم
00:07:15 به یک کمی از مسائل که از ضربت سخت زدن.
00:07:18 پس از آن جالب تر و سرگرم کننده است.
00:07:20 من فکر می کنم که باید کار کند. خاموش کردن نقاط کنترل.
00:07:23 ما در حال رفتن به
00:07:23 به سطح ایجاد.
00:07:25 و در اینجا سطح و آیکون منحنی شبکه است.
00:07:29 حال حاضر، شما باید به آنها را انتخاب کنید در هر سفارش خاص مگر اینکه کرگدن به شما می گوید.
00:07:32 گاهی اوقات آنها کمی پیچیده است.
00:07:34 بنابراین، من فکر می کنم این خوب است فقط به آنها را انتخاب و در هر منظور ما می خواهید.
00:07:37 ما یک مجموعه نسبتا ساده است. رفتن به کلیک راست کنید.
00:07:40 اگر شما همیشه این منو از اینجا دریافت کنید، این بدان معناست
00:07:43 شما در شکل بزرگ هستید، آن را در مورد به پایان رسید.
00:07:45 آن به شما اجازه انجام برخی از تغییرات به تحمل، شما می خواهید به یک کمی
00:07:49 شل تر، و یا اگر شما می خواهید به تغییر برخی از شرایط تطبیق لبه.
00:07:52 این مهم است بنابراین ما فقط OK را بزنید،
00:07:56 و بسیار صاف، کفش لاک پشت آلی وجود دارد.
00:08:02 بنابراین در حال حاضر، ما در حالت رندر است.
00:08:04 ما می توانید از منحنی های ISO در حالت سایه دار.
00:08:06 شما می توانید پیچیدگی سطح را ببینید،
00:08:07 و تمام محاسبات را که کرگدن انجام می شود را برای شما.
00:08:11 در حال حاضر، ما باید به تناسب این در پای خود را.
00:08:13 ما در حال رفتن به انجام یک
00:08:14 فرایند بیشتر در اینجا. در حال حاضر، دوبار کلیک کنید.
00:08:16 ما یک کمی از کار در اینجا در بندر دیدگاه درست کردم.
00:08:20 برو به ترسیم منحنی، در یکی دیگر از منحنی برچسب با نقاط کنترل.
00:08:25 بنابراین اجازه دهید فقط چسبیده در همه بنابراین من بر روی مسائل ضربه محکم و ناگهانی دوباره.
00:08:28 از باز کردن خوب کم است.
00:08:30 باز هم، اولین بار من رسم مسائل، آن را احتمالا درست نیست.
00:08:33 من می خواهم به حرکت همه چیز در اطراف در ویرایش.
00:08:36 من فکر می کنم که می شود درست است. در حال حاضر، اگر ما به قطعه که خاموش است،
00:08:39 ما می تواند با اکستروژن انجام این کار.
00:08:41 یا اگر ما در بندر دیدگاه درست بود، ما در واقع می تواند فقط آن را تر و تمیز کردن.
00:08:44 و آن را برای هر تقاطع قبل و فراتر از آن است.
00:08:46 اما در هواپیما ساخت و ساز بودن جهت درست متکی است.
00:08:49 در اینجا، آن را در حالت عمودی.
00:08:51 ما می خواهیم به واقع تکه تکه جلو و عقب وری.
00:08:53 بنابراین، ما در حال رفتن به پرش را به منوی هواپیما C.
00:08:56 من قصد دارم به تغییر دیدگاه ما،
00:09:00 به سمت راست. بیایید ببینیم که اگر این کار می کند.
00:09:03 خواهید برای رفتن به دستور TRIM.
00:09:06 در اینجا شی برش ما است. وارد.
00:09:08 و در اینجا بخش ما می خواهیم به حذف است.
00:09:11 بنابراین چه چیزی شما می دانید، آن شناسایی تقاطع که اگر آن را اکستروژن بود.
00:09:16 پس از آن یک نوک بزرگ کمی است، بنابراین شما لازم نیست که برای انجام یک اکستروژن برای اولین بار.
00:09:19 شما فقط می توانید انجام یک منحنی ساده، و آن ضربه می دهد.
00:09:21 ببینید اگر کرگدن خواهد کرد که در شکل. و بیشتر از آن زمان، آن را ندارد.
00:09:24 پس من هستم
00:09:25 برای به دست آوردن هواپیما ساخت و ساز ما به پایین که در آن
00:09:26 ما آن انتظار می رود در جهان بالا.
00:09:29 بعد تا یک دستور جدید شگفت انگیز است که
00:09:31 نسخهها کار بزرگ با سطوح و منحنی شبکه.
00:09:34 هنگامی که من آن را نشان می دهد، شما تعجب می کنم که چگونه بدون آن زندگی می کردند.
00:09:36 بنابراین این است که به در منو ایجاد سطح باشد.
00:09:39 ما در حال رفتن به منحنی اکسترود نرمال به سطح.
00:09:43 که بسیاری از کلمات است. بنابراین فقط یک روکش کمی اینجا.
00:09:46 ما یک گوشه که در اطراف این باز می کردم.
00:09:49 یک منحنی وجود دارد وجود ندارد.
00:09:50 با این حال، کرگدن به رسمیت شناخته شده است که شما احتمالا می تواند کپی یک منحنی
00:09:53 به آن مکان، بنابراین شما همیشه یک وجود دارد نیاز ندارد.
00:09:55 در واقع، بسیاری از زمان شما نمی کنند.
00:09:57 بنابراین اجازه دهید ببینید که چگونه این کار می کند.
00:09:59 باید منحنی نرمال، بنابراین هنگامی که من از منحنی را انتخاب کنید،
00:10:01 من فقط رفتن به کلیک بر روی این لبه، آن را در بر داشت.
00:10:04 در خط فرمان، آن را از من می پرسی سطح پایه را انتخاب کنید،
00:10:07 خوب من فقط با کلیک بر روی کفش، و ما باید دو جهت.
00:10:10 آن را به هایلایت شده توسط فلش، شما می توانید آن بچه ها تلنگر.
00:10:15 و سپس در ریاضی شگفت انگیز است در اینجا نگاه کنید.
00:10:18 این آمدن در عمود بر از هر نقطه.
00:10:20 پس من فقط رفتن به هر جایی کلیک کنید.
00:10:24 به نظر می رسد خوب است.
00:10:25 ما می تواند مسافت های مختلف در طول راه، اضافه کردن این چیزی است که آن را از من می پرسی در حال حاضر.
00:10:28 من فقط رفتن به ترک آنها را همه یکسان است.
00:10:29 پس من آن کلیک راست به قبول آن، به پایان برسد.
00:10:31 بنابراین سطح بسیار پیچیده خود را وجود دارد، اما آن را هنوز هم آلی و صاف است.
00:10:34 من قصد دارم به تغییر نمایش یک بار دیگر برای ارائه،
00:10:38 بنابراین ما آن isocurves در سطح ندارد.
00:10:43 بنابراین اگر شما می خواهید، شما می توانید پیش بروید و پیوستن به آن دو سطح
00:10:45 و فقط اجرای یک فیله لبه های حالت جامد در اطراف وجود دارد برای تکمیل کفش.
00:10:48 به طوری که سطح و منحنی شبکه فرمان است بسیاری از تغییرات، اما
00:10:52 این مثال ساده باید به شما یک ایده از پتانسیل خود را به من بدهید.
00:10:55 بنابراین اگر مدل سازی آلی منطقه مورد علاقه شما است، آن را به خوبی به ارزش زمان
00:10:58 و تلاش به عمل و به دنبال آموزش های دیگر در این روش مدل سازی.

About evermotion3d

Check Also

آموزش رندرگیری راینو : تغییر موقعیت دوربین Tweaking camera position and rendering

 Tweaking camera position and rendering                     …

پاسخ دهید