Home / آموزش نرم افزار / آموزش راینو / آموزش راینو : استفاده از نقاط کنترل سالید Rhino solid control points

آموزش راینو : استفاده از نقاط کنترل سالید Rhino solid control points

Rhino tutorial architecture Modeling –  Modeling- 3D Solids (AKA Polysurfaces)

Using the new solid control points

آموزش راینو rhino 5 tutorial architecture

 بعد، ما یک دستور است که آن را می سازد کشفبسیار ساده تر برای کار با مواد جامد، نقاط کنترل جامد. هنگامی که اولین بار از این بیرون آمد، من یک کمی شک و تردید بود.اما می تواند شما یک مقدار مسخره از زمان با اجازه دادن به شما را نجات دهد تغییرات آسان به بطری بسیار پیچیده است کهدر حال حاضر کامل، بدون نیاز به بیش از شروع. این چگونه ممکن است؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.ما ای با زوم کردن در این نهایی شروع ارابه فرود هواپیما و شما یک زن و شوهر از موارد را که در آن کار می کند، و شاید نیز هست.
00:00:29 بیایید با که در آن کار می کند بزرگ شروع، اما ابتدا، اجازه دهید سوئیچ را به حالت شبح تبدیل گشته.
00:00:35 این به ما اجازه خواهد برای دیدن
00:00:36 نقاط کنترل بسیار آسان تر در هندسه طرفه مخالف است.
00:00:38 من قصد دارم به مطمئن شوید که ما آنهایی که درست انتخاب کنید.
00:00:40 همیشه برخی مخفی در طرف مقابل وجود دارد.
00:00:43 نقاط کنترل بنابراین این جامد از طریق ابزار نوار ابزار جامد قابل دسترسی است.
00:00:48 در اینجا نماد است. به هر حال، این نقاط کنترل،
00:00:50 اما آنها کمی متفاوت با جسم جامد است.
00:00:52 می توانید F10 به آنها دسترسی داشته برخورد کند.
00:00:54 شما باید از طریق منوی جامد است.
00:00:56 اجازه دهید یک نگاهی به آنچه این چیزها هستند.
00:00:59 آنها در برهه از سطوح مختلف رخ می دهد.
00:01:02 کسانی که لبه مشترک، و درزهای.
00:01:04 بنابراین ما یک زن و شوهر رو به پایین وجود دارد، و چند تا اینجا.
00:01:08 اجازه دهید فقط سعی کنید واقعا با بچه ها بالا سریع.
00:01:11 برای بسیاری از این دوره، ما شده ایم با استفاده از فلش با ارنج زدن x و y.
00:01:14 شما همچنین می توانید صفحه استفاده کنید
00:01:15 بالا و پایین صفحه با ارنج زدن در Z. بنابراین اجازه دهید صفحه ضربه تا اینجا.
00:01:20 این ممکن است مانند ما فقط در حال حرکت همه چیز را نگاه کنید.
00:01:22 من قصد دارم به زوم به عقب، شما قادر خواهید بود برای دیدن.
00:01:24 این در واقع در حال حرکت است که لبه، و حفظ وضعیت جامد آن است.
00:01:29 به طوری که یک نسخه ی نمایشی بسیار ساده است. بیایید اینجا بیاییم.
00:01:33 جزئیات حرکت بیایید در اطراف بر روی سطح، و با ارنج زدن که به عنوان. باشه.
00:01:39 من به ذکر این نسخهها کار بزرگ
00:01:40 قبل از ما جزئیات بیش از حد.
نگاه 00:01:42 بیایید نگاهی به یک مثال از زمانی که آن کار نمی کند کاملا به عنوان خوب.
00:01:45 من قصد دارم به نوبه خود بر روی نقاط کنترل برای پا.
00:01:47 بنابراین در طول برو به آیکون، به نوبه خود در نقاط کنترل جامد.
00:01:50 من فقط رفتن برای قرار دادن یک جعبه در اطراف کل گروه، و فقط این میکشد بیرون.
00:01:54 (صدا)
00:01:55 شما احتمالا می توانید حدس بزنید، ما در حال رفتن به انجام بسیاری از جوانه و چرخاندن اینجا.
که در آن سطح 00:01:58 نگاه.
00:01:59 این یک استفاده خوب از دستور، با CTR + Z را لغو کنید.
00:02:04 کجا ما می توانیم چیزهای حرکت است که فقط در جایی که مجاورت وجود دارد هستند که در
00:02:08 یک صفحه مسطح، چون ما فقط می تواند حرکت کند، به طور معمول X، Y و Z.
00:02:12 چنگ زدن به این دو نقطه کنترل، اگر من آنها را به سمت راست حرکت می کند، باید درست است.
00:02:18 این خیلی جالبه.
00:02:19 اجازه دهید یک حرکت بزرگ
00:02:20 که من فکر می کنم کار می کنند به خوبی، و دوباره، این است که چرا در نظر شبح تبدیل گشته بود.
00:02:24 اطمینان حاصل کنید که تمام نقاط کنترل را انتخاب کنید بدون از دست رفته هر.
00:02:27 اگر شما یک زن و شوهر از دست ندهید، آن را بسیار آشکار شود حق دور.
00:02:29 بنابراین ما تقریبا کسانی که انتخاب کردم.
00:02:32 اجازه بدهید من به عنوان مثال کوچک دیگری از امتحان کنید،
00:02:34 من قصد دارم به ضربه کلید Shift را با پایین صفحه.
00:02:37 به طوری که باید حرکت ده برابر بیشتر از ارنج زدن قبلی بزرگ کنید.
00:02:42 خیلی خوب است.
00:02:43 کار کمی در اطراف من ایجاد کرده ایم برای جلوگیری از مشکلات
00:02:46 با این فیله است صرفه جویی نسخه های قبلی از مدل.
00:02:50 در اینجا یک نسخه از مدل درست قبل از من از همه پر در اطراف لبه های انجام دادیم.
00:02:55 بنابراین از آنجایی که ما هیچ فیله در اینجا، ما
00:02:58 فرصت های بسیار زیادی را به استفاده از این دستور.
00:03:00 روشن نقاط کنترل جامد.
00:03:02 ما همچنین می توانید قطعات متعدد از بخش های مختلف از مدل های حرکت می کند.
00:03:06 بنابراین من قصد دارم برای گرفتن این دو سطح بالا، و ضربه صفحه تا وجود دارد.
00:03:10 توجه ما در حال حرکت و
00:03:11 سطوح عملی هستند مسطح تقریبا.
00:03:14 به نظر می رسد مانند آنها در حال آمدن در تماس با
00:03:15 قوس به پایین، آن را ساخت تنظیم سادگی.
00:03:18 خوب، یک چند کلید ما در مورد خلاصه صحبت وجود دارد.
00:03:22 من ذکر او بهتر است در بخش های صاف، اما علاوه بر این به
00:03:25 در حال حرکت ما همچنین می توانید چرخش و مقیاس این نقاط کنترل.
00:03:29 بیایید دستور مقیاس سعی کنید با این نسخه بسیار ساده شده ای از پا فرود.
00:03:33 روشن نقاط کنترل.
00:03:34 من قصد دارم به چنگ زدن به این جلو
00:03:36 چهار، و من قصد دارم به مطمئن شوید که ضربه محکم و ناگهانی در اواسط من است.
00:03:40 و سپس من قصد دارم برای رفتن به منوی استاندارد برای انجام یک مقیاس 2D.
00:03:45 من می خواهم به ضربه محکم و ناگهانی به نقطه اواسط. چنگ زدن به یکی از آن و فقط به بیرون رفت.
00:03:52 پس من فقط این حرکت یک وری، بنابراین من زیادی گسترده تر بروید.
00:03:54 همه چیز به خوبی کار می کرد، به خصوص در بالا،
00:03:56 اما ما لازم چرخاندن همراه که لبه.
00:03:59 یک کمی از صف، به طوری که به شما می گوید محدودیت.
00:04:02 در اینجا دستور پاداش نهایی است.
00:04:04 من می خواهم برای برگشت به حالت سایه دار.
00:04:07 دستور خاموش کردن نقاط کنترل همین کار را برای منحنی است، آن را F11.
00:04:12 و من قصد دارم برای به اشتراک گذاشتن با شما یک نکته واقعا خوب کم است.
00:04:16 این تحت ابزارهای جامد است.
00:04:17 و ما یک سری کامل از دستورات سوراخ.
00:04:21 در اینجا مورد علاقه من است، حذف یک سوراخ.
00:04:22 بنابراین به جای حرکت در اطراف آن، شاید شما فقط می خواهم به
00:04:24 شروع تازه، اما مجبور به ساخت تمام سطح.
00:04:26 بنابراین ما قصد داریم به کلیک بر روی حذف یک سوراخ.
00:04:29 و این نوع از مسخره سرد، راه کار می کند.
00:04:31 این فقط بسته تا سطوح متعدد.
00:04:35 به طوری که حفظ بسته شدن جامد آن، و می شود
00:04:38 شما را به مراحل اولیه به سرعت و به آسانی.
00:04:40 تا قبل از این کنترل فرمان نقطه جامد
00:04:42 در کرگدن 5 معرفی شد، بسیاری از این ویرایشهای نیاز
00:04:45 شما جدا چهره و بازسازی بخش های بزرگی از مدل.
00:04:48 شما هنوز هم می توانید این دستور را با استفاده از بسیار
00:04:50 اشکال ارگانیک، اما اگر کار های 3D خود را شامل
00:04:52 بسیاری از آپارتمان ها و سطوح هندسی، شما
00:04:54 سادگی و سرعت این دستور قدردانی میکنیم.

About evermotion3d

Check Also

آموزش رندرگیری راینو : تغییر موقعیت دوربین Tweaking camera position and rendering

 Tweaking camera position and rendering                     …

پاسخ دهید