Home / آموزش نرم افزار / آموزش زیبراش / آموزش ساخت و اعمال متریال تکسچر زیبراش Texturing

آموزش ساخت و اعمال متریال تکسچر زیبراش Texturing

آموزش زیبراش ZBrush 4R7

آموزش تکسچرسازی سر برای پیکره  Texturing a head

 در قسمت های قبلی ، درک پایه ای از نحوه نور پردازی زیبراش با Spotlight works ها داشتیم. در این قسمت میخوایم این مهارت ها را عملا بکار بگیریم. Texturing تکسچردهی پیکره انسان از روی یک عکس، بسیار رایج است …

آموزش زیبراش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Paint and Texture with Spotlight  in ZBrush

07 – Painting and Texturing with Color :

04 – Texturing a head- A practical approach

00:00:00 حالا که ما درک پایه ای از چگونه کار می کند ویژه کردم، اجازه دهید آن را به
00:00:04 تست را با یک مثال در دنیای واقعی.
00:00:07 بافت یک مدل از عکس یک کار بسیار مشترک در هنر 3D است.
00:00:11 من شما را چگونه برای دریافت نتایج بزرگ در ZBrush و ویژه نشان می دهد.
00:00:14 برای این که ما در حال رفتن به بافت سر، بنابراین اجازه دهید باز کردن منوی ابزار اینجا
00:00:18 و گرفتن سر نسخه ی نمایشی.
00:00:19 من نیاز به کشیدن در به بوم و رفتن به حالت ویرایش.
00:00:23 من همچنین می خواهم به تغییر این مواد از این موم قرمز به چیزی است که سفید،
00:00:29 چیزی است که یک رنگ است که می آید همراه با مواد ندارد، چرا که من
00:00:33 فقط می خواهید برای دیدن نقاشی پلی که من قصد دارم به انجام.
00:00:36 همچنین شما می توانید تعداد کل چند ضلعی که در این مدل مناسب هستند را ببینید
00:00:40 در حال حاضر؛ آن را تنها 69،000.
00:00:42 ما می خواهیم به چند ضلعی بسیار بیشتری برای کار با، به طوری که ما می توانید انتخاب کنید تا به عنوان
00:00:45 جزئیات تا حد امکان.
00:00:47 بیایید هندسه تقسیم چند بار.
00:00:49 من می خواهم برای رفتن به بالا به حدود 3 میلیون نفر است.
00:00:54 کامپیوتر شما ممکن است قادر به مسئولیت رسیدگی به یک زیربخش تر است، اما از آن خواهد شد
00:00:58 به اندازه کافی خوب در حال حاضر.
00:01:00 خوب، اجازه دهید موقعیت این سر.
00:01:02 ما می خواهیم آن را به دنبال سر راست است.
00:01:03 بنابراین اجازه دهید پایین نگه داشتن کلید Shift مطمئن شوید آن را به یک نمای جلو قفل شده است، و ما
00:01:08 فقط آن را در مقیاس بالا به طوری که ما می بینیم بیشتر از چهره بر روی صفحه نمایش.
00:01:10 در حال حاضر این زمان را به در بافت های ما است.
00:01:15 بیایید به بافت و ما به واردات بروید و در را
00:01:20 تصویر ورزش head_front.
00:01:21 حالا که ما داریم که در، اجازه دهید دوباره کلیک کنید پالت بافت و رفتن
00:01:27 به حالت ویژه.
00:01:29 من فقط می خواهم برای بستن جعبه نور که برای دریافت از راه.
00:01:32 حالا ما می توانیم این عکس تغییر موقعیت پس از آن به طور مستقیم بر سر.
00:01:37 پس من ممکن است بخواهید به چرخش و مقیاس کمی برای دریافت این به انتظارنشسته بودند.
00:01:40 بیایید ببینید، این چرخ است که فقط گرفتن در راه حق،
00:01:50 بنابراین من می خواهم به حرکت است که به سمت. و اجازه دهید ببینیم، دهان بسیار است
00:01:56 نزدیک، بینی بسیار نزدیک است، چشم بسیار نزدیک هستند.
00:01:59 من فقط می خواهم به استفاده از ابزار اشاره.
00:02:01 این یکی را در اینجا، و ما می توانیم این را به فشار سراسر مختلف استفاده کنید
00:02:05 پیکسل در تصویر به طوری که آنها مطابقت کردن به مدل نزدیک تر است.
00:02:09 بنابراین در اینجا ما به اندازه قرعه کشی کردم.
00:02:11 من می خواهم را که کمی بزرگتر است، بنابراین ما می توانیم بیشتر چشمگیر را
00:02:13 تغییرات. و به این ترتیب با استفاده از ابزار اشاره فعال، ما فقط می توانید در اطراف فشار قطعات از
00:02:17 این تصویر به آن را دریافت انتظارنشسته بودند.
00:02:19 به نظر می رسد فک می تواند بیرون آمدن کمی گسترده تر است.
00:02:28 آن را ندارد به صورت کاملا دقیق است.
00:02:35 همیشه فرصت برای حل همه چیز و اشتباهات صحیح وجود دارد.
00:02:40 چیز دیگری که من ممکن است بخواهید انجام دهید این است که اندازه قرعه کشی کمی کوچکتر، بنابراین
00:02:45 من کنترل دقیقتری بر روی این.
00:02:46 من همچنین می خواهم به نیشگون گرفتن و کشیدن بینی. به نظر می رسد گوشه های بینی کمی هستند
در عکس از آنها در مدل 0:02:52 کمی گسترده تر است.
00:02:55 من فقط آن خواهد فشار در، و من هم سعی خواهد کرد تا کمی را مو تا بیشتر؛
00:03:05 به نظر می رسد مدل کردم تا به بسیاری بزرگتر از یک توده از مو.
00:03:08 در حال حاضر هر یک بار در در حالی که شما ممکن است با توجه به پیکسل های سفید در تصویر.
00:03:15 که یک اشکال کوچک با ویژه است و آن را می سازد همه چیز مشکل است زیرا ما
00:03:18 به تصویر کشند آن مناطق است.
00:03:20 این رفتن نیست که برای یک انتقال بسیار تمیز، بنابراین من باید به تصویر کشند آن
00:03:24 مناطق برای سرپوش گذاشتن آن منطقه، اما در غیر این صورت از کار خوب.
00:03:30 خوب، پس هنگامی که شما کردم تصویر واقع شده، ما آماده برای شروع
00:03:33 انتقال این به مدل.
00:03:37 بنابراین یک چیزی که من می خواهم به انجام است مطمئن شوید که ما در حال دیدن یک پیش نمایش خوب از آنچه که ما
00:03:40 در حال رفتن به نقاشی شود، بنابراین شما فقط می توانید کلیک کنید و بکشید روی این آیکون کوچک و در مقیاس بالا پیش نمایش خود را.
00:03:45 که در مورد خوب است. در حال حاضر شما فقط ضربه Z برای رفتن به حالت Polypainting.
00:03:50 بنابراین می بینید شما یک پیش نمایش خوب کمی از چه چیزی در مدل رنگ آمیزی کردم.
00:03:53 من تقارن در کردم در حال حاضر، اما در واقع من نمی خواهم که به دلیل
00:03:56 عکس است متقارن نیست و من نمی خواهم بافت به
00:03:59 متقارن هم.
00:04:00 حال حاضر شما فقط می توانید به سادگی با کلیک و کشیدن و آن را به مسواک زدن همه در مدل.
00:04:05 در حال حاضر شما متوجه خواهید شد من را فراموش کرده آن را به حالت Polypaint، بنابراین من فقط هستم
00:04:08 به کلیدهای Ctrl + Z برای خنثیسازی که. را می شوید در RGB روشن و خاموش کردن
00:04:13 Zadd. اشتباه بسیار رایج است.
00:04:16 من آن را انجام تمام وقت.
00:04:17 بنابراین یک چیز شما ممکن است متوجه است که چشم در حال بافت است.
00:04:21 دلیلش این است که چشم یک subtool جداگانه.
00:04:24 هر نوع polypainting تنها subtool فعال تاثیر می گذارد.
00:04:29 در حال حاضر مو کاملا پوشش مدل نیست، اما این درست است.
00:04:32 ما می توانیم از دیدگاه های دیگر رفع آن، و همچنین ما در حال گرفتن که – مثل من بود
00:04:36 قبل از صحبت کردن در مورد – کسانی که پیکسل های سفید عجیب و غریب.
00:04:39 ما می توانیم با کسانی که بعد از برخورد.
00:04:41 در حال حاضر، من فقط می خواهم به چیزی پوشش تا هر آنچه را که ما می توانید ببینید
00:04:44 در حال حاضر، فقط به یک پایگاه برای شروع کار با.
00:04:48 خوب، اجازه دهید نگاهی به اطراف مدل و ببینید چه چیزی اتفاق افتاده است.
00:04:51 بسیاری از مقابل صورت به نظر می رسد بسیار خوب است، اما ما مجبور برخی از عجیب و غریب
00:04:54 چیز اتفاق می افتد. به عنوان مثال، دو طرف صورت واقعا فقط در برداشتن
00:04:59 هر گونه اطلاعات بافت از بسیار زود گذر، زاویه کم عمق و پس از آن نتیجه
00:05:03 در بسیاری از کشش، و همه چیز کاملا دقیق نیست. این درست است.
00:05:06 ما می توانید انتخاب کنید تا مقدار زیادی از این جزئیات از عکس سمت.
00:05:10 چیز دیگری به نگاه در عکس سوراخهای بینی کاملا نمی باشد
00:05:15 قرار است که در آن سوراخهای بینی از عکس بود،
00:05:18 بنابراین ما می توانیم به راحتی تمیز کردن که.
00:05:20 من فقط می خواهم به سمت مدل، بنابراین ما می توانید ببینید آن لکه های خوب و به وضوح، و
00:05:26 بعد از آن من می خواهم به نوبه خود بر روی Z، به طوری که ما می توانیم در ویژه دوباره روشن کنید.
00:05:29 و من فقط می خواهم به موقعیت این عکس به طوری که برخی از پوست های خنثی وجود دارد
00:05:34 تن حق در اینجا که در آن آن لکه های در حال نشان دادن است.
00:05:37 حالا من می تواند Z دوباره ضربه، و آنچه من می خواهم به انجام آن فقط اندازه قلم مو من رها
00:05:42 پایین بنابراین ما می توانیم در آمده و فقط رنگ کردن آن مناطق است.
00:05:50 چیزی که من نیز می خواهم به انجام در واقع روشن کردن شدت RGB.
00:05:53 شما می توانید ببینید که نقاشی نوع از نقاشی یک خط سخت در اطراف آن.
00:05:56 من فقط می خواهم برای پایین آوردن شدت به طوری که ما می تواند تدریجی رنگ
00:06:00 نزول، بنابراین من فقط رفتن به خنثیسازی که نقاشی که من و فقط با یک رنگ
00:06:04 شدت کمتر به طوری که ما که brushstroke ببینید نه کاملا بدیهی است.
00:06:08 همه حق است، و من فکر می کنم ما آماده برای شروع طرح از سمت هستند.
00:06:15 پس من فقط می خواهم به همه آنها را حرکت در اطراف.
00:06:17 من می خواهم به پایین نگه داشتن شیفت، بنابراین ما می توانیم در یک نمای جانبی را قفل کنید.
00:06:19 خوب، آن را در قفل شده است. حرکت تصویر تقریبا به مرکز و ضربه Z به
00:06:27 بازگرداندن ویژه.
00:06:28 در حال حاضر ما می خواهیم را در یک عکس متفاوت در حال حاضر، به طوری که من فقط رفتن به
00:06:31 ضربه X به بستن این.
00:06:32 من می خواهم برای رفتن به بافت و واردات فایل ورزش های دیگر. و ما فقط می خواهم به
00:06:41 بار که در ویژه در حال حاضر. و درست مثل ما قبل، ما می رویم به سعی کنید
00:06:46 به موقعیت این بیش از مدل.
00:06:49 چرخش است که به در مفید آمده است در اینجا.
00:06:51 من می خواهم به حرکت این را به سمت دلیل آن را فقط در راه.
00:06:56 بنابراین من می خواهم به مقیاس. آن را به دنبال خیلی خوب است.
00:07:03 تنها مسئله، به نظر می رسد تنها برخی از مناطق به صورت که وجود ندارد
00:07:06 کاملا پوشش، به طوری که قبل از ما می توانید به حالت اشاره رفت، و اندازه قرعه کشی من را ببینید
00:07:11 باید بسیار بزرگتر است.
00:07:12 من فقط رفتن به محل کار این به موقعیت.
00:07:21 چیز دیگری که من ممکن است بخواهید به نیشگون گرفتن و کشیدن ابرو است،
00:07:23 مطمئن شوید که عکس من است تا پوشش خوبی با که.
00:07:26 این در واقع کمک می کند تا اگر عکس کمی بزرگتر از مدل، فقط به
00:07:36 مطمئن شوید که شما در حال رفتن به پوشش کامل.
00:07:42 و به نظر می رسد مانند لب های من ممکن است نیاز به بیرون آمدن کمی دورتر فقط به
00:07:46 ملاقات با مدل.
00:07:47 من هم رفتن به جلو و مو کردن کمی تا مطمئن شوید که ما
00:07:52 پوشش کامل بر روی آن.
00:07:53 اوه، این چیزی است که ما می خواستیم نیست.
00:07:57 من می خواهم به کلیدهای Ctrl + Z برای خنثیسازی که. در واقع، کلیدهای Ctrl + Z می کند در کار نمی
00:08:02 موقعیت تصویر را در مدل،
00:08:05 بنابراین من می خواهم به به انباشتگی که دستی در واقع.
00:08:14 آن به نظر می رسد که برخی از کسانی که پیکسل های سفید ولگرد دوباره است.
00:08:16 ما فقط باید برای مقابله با کسانی که دستی.
00:08:18 همه حق است، خوب است که بسیار نزدیک است.
00:08:20 اجازه بدهید این را به حالت Polypainting. من فقط رفتن به زهرا و یک چیز شما ممکن است
00:08:26 اطلاع است – من فقط در اینجا می چرخد.
00:08:29 ما می خواهیم به نوبه خود در تقارن در حال حاضر، به طوری که ما می نقاشی بر روی هر دو طرف از
00:08:32 سر در همان زمان.
00:08:33 من فقط رفتن به چرخش که تماس با پایین نگه داشتن کلید Shift به آن قفل را به محل.
00:08:37 در حال حاضر شما متوجه آن واقعا ضعف.
00:08:43 من فراموش کرده را به RGB شدت تا 100، بنابراین در حال حاضر ما می رویم به دریافت اثر کامل.
00:08:48 در حال حاضر یکی چیزی که می خواهید به دقت در مورد است نمای جانبی مسواک زدن بیش از حد
00:08:57 نزدیک به مقابل صورت. دلیل این است که اگر من شروع مسواک زدن بیش از
00:09:01 در اینجا در مقابل صورت، ما در حال رفتن به همان بافت کشش
00:09:04 که ما قبل از انجام در سمت، اما آن را در جلو که در آن ما شود
00:09:07 در حال حاضر یک نتیجه خوب است و ما به یک ظرف غذا با آن را نمی خواهم.
00:09:09 من می خواهم به کوچک شدن اندازه قلم مو پایین یک کمی بنابراین ما می توانیم ریز بیشتر
00:09:15 تنظیم ویرایش حق در اینجا. خیلی خوب! بیایید ببینید که چه این به نظر می رسد.
00:09:18 پس از آن بسیار نزدیک است.
00:09:21 یک کمی افزایش سرعت و ثابت تا می توانیم انجام دهیم.
00:09:24 اجازه دهید این مشکل برخی از این چیزها تا بر روی سر، به خصوص در پشت سر.
00:09:28 یک ترفند کوچک در اینجا است که به موقعیت برخی از این مو به طوری که ما می توانیم مو رنگ
00:09:33 از طرف سر بر در به پشت، و مو است فقط نوع کثیف
00:09:36 چیزی آلی به هر حال بنابراین هیچ کس است واقعا به توجه کنید که ما در حال کشیدن
00:09:39 مو از محل اشتباه و قرار دادن آن در محل های مختلف.
00:09:42 شما همچنین ممکن است برای خاموش کردن تقارن زمانی که شما در حال کار در یک محل که
00:09:50 درست در کنار خط وسط از مدل خود را به دلیل آن خواهد بود اگر واقعا آشکار
00:09:53 موهای دقیقا همان را به دو نیمه که نزدیک به یکدیگر می باشد.
00:10:06 ممکن است برخی از تماس تا زمانی که شما می توانید فقط قسمت سمت راست از پیدا کنند و جلو
00:10:09 عکس به رنگ بر روی فقط قسمت سمت راست از مدل.
00:10:11 من همچنین می خواهم به چرخش مدل در چند زوایای مختلف فقط به طوری که من می توانم
00:10:22 نمایش های مختلف بر روی آن. بنابراین من می خواهم به تمیز کردن این نقطه طاس کمی در اینجا در
00:10:30 تماس، بنابراین من فقط رفتن به در این عکس بر این منطقه را بیش از حد و فقط
00:10:38 مثل همیشه، فقط رنگ کردن آن لکه های طاس و کسانی که اشتباهات و کسانی که کمی
00:10:41 چیزهای عجیب و غریب که اتفاق می افتد.
00:10:45 بنابراین من می تواند انجام این کار در تمام طول روز ادامه دارد، اما شما ایده را دریافت.
00:10:47 بیایید یک view مدل از طرف مقابل.
00:10:54 پس اکنون که ما تعداد زیادی از polypainting خوب در این مدل رو، ما می تواند صادرات
00:10:57 این نقشه بافت، برای مثال، و استفاده از آن در بازی ها.
00:11:01 هنگامی که شما به همه انجام می شود، شما می توانید ضربه Z برای رفتن به عقب را به کانون توجه و فقط
00:11:04 کلیک کنید X در اینجا به مطمئن شوید که شما از آن بسته شده است.
00:11:07 این روش از مدل های بافت است تمام وقت در فیلم و استفاده
00:11:11 صنعتی بازی ویدیویی.
00:11:12 این برنامه سریع و می تواند در واقعا بافت با کیفیت بالا می شود.

 

About evermotion3d

Check Also

روش های پیدا کردن و حل مشکلات رایج ریبراش ZBrush files fixing

 آموزش زیبراش ZBrush files Recognizing  fixing  problems                   …

پاسخ دهید