آموزش تنظیم کردن مقیاس متریال زیبراش ZBrush UV maps

آموزش زیبراش ZBrush 4R7

 آماده کردن و اعمال متریال به آبجکت زیبراش  ZBrush UV maps

زیبراش ZBrush میتواند روی هر مدلی نقاشی رنگی انجام بدهد که این فناوری را polypainting مینامند. به این معنی که از پولیگان مدل سه بعدی ما ، یک رنگ مخصوص به خودش میتواند داشته باشد اگر چه بیشتر نرم افزار های سه بعدی ساز دیگر مثل مایا ، تریدی مکس و …از تکنولوژی دیگری به اسم تکسچر مپینگ texture mapping استفاده میکنند….

آموزش زیبراش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zbrush 4 essential training

09 – UV Layout and Maps

01 – Understanding the UV maps

 

00:00:00 ZBrush به رنگ رنگ در مدل با استفاده از یک تکنولوژی به نام polypainting.
00:00:05 این به این معنی است که هر چند ضلعی از مدل را می توان با توجه به رنگ های مختلف.
00:00:09 با این حال، اکثر برنامه های کاربردی 3D، از بازی به فیلم، استفاده از یک تکنولوژی
00:00:13 به نام نقشه برداری بافت.
00:00:15 این به این معنی است که همه اطلاعات مربوط به رنگ در یک فایل تصویر 2D است که می شود ذخیره می شود
00:00:20 پیچیده در اطراف یک مدل 3D.
00:00:21 این درست مثل یک نقشه از زمین، که در آن یک تصویر مسطح را نشان دهنده سطح
00:00:26 یک شی سه بعدی است. و مانند یک نقشه از زمین، متفاوت بسیاری وجود دارد
00:00:31 راه هایی برای آن قطع کردن و پهن کردن آن را.
00:00:34 راه است که یک شی 3D را به یک فضای 2D مسطح است نقشه برداری UV نامیده می شود.
00:00:39 UV است فقط یک سیستم مختصات مانند طول و عرض جغرافیایی، و یا X و Y. نرم افزار
00:00:45 مانند نرم افزار Zbrush با استفاده از حروف U و V برای نقشه برداری بافت به دلیل X و Y، همراه
00:00:50 با Z، در حال حاضر برای یک فضای 3D استفاده می شود.
00:00:53 اجازه دهید یک نگاهی به آنچه یک نقشه بافت در واقع به نظر می رسد.
00:00:57 من فقط رفتن به باز کردن فایل ورزش برای این فیلم، و اجازه دهید
00:01:05 بستن جعبه نور.
00:01:06 من همچنین می خواهم تا به بالاترین سطح زیربخش، بنابراین ما می توانید تمام جزئیات ما را ببینید.
00:01:10 من توضیح آنچه من انجام در یک فیلم بعد، اما برای فقط در حال حاضر من فقط می خواهم
00:01:15 به شما نشان دهد که چگونه همه اطلاعات رنگ از این مدل قطع شده است و
00:01:21 در فضای UV در یک نقشه بافت ذخیره می شود.
00:01:25 بنابراین موقعیت دقیق از همه این اشیاء مختلف، مانند شلوار و
00:01:29 بدن و سر و همه چیز، می تواند مرتب کاملا متفاوت است.
00:01:33 و این فضای ماوراء بنفش است.
00:01:34 نقشه بافت اطلاعات رنگ واقعی که در آن فضا می رود است.
00:01:38 این تفاوت بسیار حیاتی من فقط واقعا می خواهید به روشن است.
00:01:41 حالا اجازه دهید گسترش نقشه UV پالت فرعی.
00:01:45 بسیاری از گروه شاهد در اینجا وجود دارد، اما تنها چیزی که شما واقعا نیاز به استفاده
00:01:51 نقشه UV اندازه است.
00:01:53 شما می توانید یکی از این اندازه از پیش تعیین شده کلیک کنید و یا نوع در اندازه های سفارشی.
00:02:00 به اندازه شما را انتخاب کنید تا به شما، واقعا.
00:02:02 منظورم این است که به نیازهای شما بستگی دارد.
00:02:04 نقشه با وضوح بالاتر شامل جزئیات بیشتر، اما ممکن است تا حافظه بیشتر است.
00:02:08 به طور پیش فرض از 2048 است که معمولا یک میانه خوب است.
00:02:12 نقشه های بافت همیشه مربع در ZBrush ساخته شده است.
00:02:16 تعداد که چگونه بسیاری از پیکسل عرض و قد بلند از آن خواهد شد، اشاره دارد.
00:02:20 آگاه باشید که تغییر این تعداد هیچ نقشه که در حال حاضر تحت تاثیر قرار نمی
00:02:23 ساخته شده است، اما هر نقشه های جدید این تنظیمات زمانی که آنها ساخته شده است استفاده کنید.
00:02:28 نقشه UV درک انتقادی است که رنگ و یا بافت جزئیات است به برنامه های دیگر صادر می شود.
00:02:34 اگر یک مدل در آن ذخیره شده و یا صادر، نقشه UV به صورت خودکار در فایل گنجانده شده است.
00:02:40 با این حال، نقشه های بافت، به این معنی هر گونه اطلاعات رنگ است که بر روی نقاشی شده است
00:02:44 نقشه ها، باید به صورت جداگانه صادر می شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا