آموزش نحوه کار کردن با پلاگین یو وی مستر zbrush UV Master

آموزش زیبراش ZBrush 4R7

آموزش زیبراش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZBrush 4 Essential Training: How to Use UV Master lynda.com

09 – UV Layout and Maps

03 – Using UV Master

00:00:00 استاد UV باعث می شود یک نقشه UV از مدل های 3D.
00:00:04 نتیجه این است نوع مانند یک فرش کلاهی از پوست خرس.
00:00:06 این یک سطح صاف برای ذخیره سازی رنگ و نقشه های دیگر در یک تصویر 2D است که می تواند در
00:00:11 به برنامه های دیگر صادر می شود.
00:00:13 این آسان برای استفاده، اما مستلزم چند مرحله است که در حال تمرین ارزش.
00:00:17 اطمینان حاصل کنید که استاد UV کردم پلاگین در نصب و باز کردن فایل ورزش.
00:00:22 من می خواهم برای دریافت جعبه نور از راه، و شما همچنین خواهید مطمئن شوید
00:00:27 که مدل در پایین ترین سطح زیربخش های آن است.
00:00:30 بنابراین اجازه دهید، هندسه در یک است. خوبه.
00:00:33 در حال حاضر تا به منوی Zplugin، و ما فقط این حوض به پالت.
00:00:37 من می خواهم به کلیک بر روی این دکمه در اینجا.
00:00:40 بیایید گسترش UV استاد پالت فرعی.
00:00:42 در حال حاضر بسیاری از گزینه های در اینجا وجود دارد، اما به من اجازه از طریق آنها.
00:00:46 شما فقط می تواند در باز کردن کلیک کنید و اجازه UV استاد انجام چیز آن است، و آن را خواهد تف نقشه UV.
00:00:52 آن را به چند ثانیه. در حال حاضر آن را انجام داده.
00:00:59 بیایید پایین به بافت پالت فرعی نقشه بافت، و ببینید چه نتیجه ما است.
00:01:05 اگر ما در جدید کلیک از نقشه UV، از ZBrush است که برای ایجاد یک نقشه بافت است که
00:01:10 ما نشان می دهد چه UVS مانند نگاه کنید.
00:01:13 بنابراین اگر شما با نگه داشتن ماوس روی این تصویر را کمی اینجا، شما می توانید ببینید که آن را
00:01:17 گرفته کل مدل 3D و آن را آن را به یک تصویر 2D پهن.
00:01:22 بافت که در مدل 3D را نیز به شما نشان می دهد که در آن درز هستند.
00:01:26 بنابراین می بینید که این دو درزهای بزرگ وجود دارد درست در مقابل مدل،
00:01:30 و یک درز برش سر در نیمه، و معمولا من می خواهم برای قرار دادن درزهای در
00:01:35 مکان کمتر آشکار.
00:01:37 حالا اجازه دهید نوبه خود این نقشه و بازگشت به UV استاد پالت فرعی و
00:01:41 سفارشی برخی از تنظیمات برای گرفتن نتیجه بهتر است.
به نوبه خود 00:01:43 بیایید بر روی Polygroups توسط هدف قرار دادن کلیدهای Shift + F. شما می توانید ببینید که من در حال حاضر
00:01:52 قطعات اصلی مدل به دو گروه جداگانه تقسیم می شود.
00:01:55 UV استاد می تواند این گروه به تقسیم کردن نقشه ماوراء بنفش نیز استفاده کنید.
00:01:59 این معمولا نتیجه بهتری تولید به دلیل آن را ندارد پهن
00:02:02 یک شکل بزرگ؛ در عوض، آن می تواند در گرفتن بهترین نتیجه برای چند اشکال کوچک تر کار می کنند.
00:02:08 بنابراین اجازه دهید فقط به نوبه خود در Polygroups را به استفاده از این گزینه.
00:02:13 شما همچنین می توانید در استفاده از آهنگ و موجود UV را روشن کنید.
00:02:16 این قابلیت بسیار مفید است اگر شما درزهای UV در برنامه های مختلف قطع و شما
00:02:19 فقط می خواهم UV استاد برای انجام یک کار شسته رفته تر از تراز وسط کردن نقشه.
00:02:23 من نمی خواهم به استفاده از آن این زمان به دلیل ما در حال حاضر درزهای است که گسترش
00:02:27 کل مدل را به یک نقشه، به طوری که مفید نیست.
00:02:32 شما می توانید از باز کردن همه دکمه استفاده کنید.
00:02:34 چه که انجام می دهد آن unwraps همه subtools در یک بار، اما من ترجیح می دهم به آنها را انجام به طور جداگانه.
00:02:39 که راه من باید کنترل بیشتری روی نتیجه نهایی.
00:02:42 حالا که تنظیم Polygroups ما را فعال کردید، اجازه دهید دوباره ضربه باز کردن و دیدن آنچه که ما را دریافت کنید.
00:02:51 همه حق! بیایید چند ثانیه.
00:02:53 بیایید رفتن به پایین به بافت از نقشه کلیک کنید و جدید از نقشه UV است.
00:02:57 حالا شما می توانید نتیجه را ببینید شکسته است تا همه از polygroups مختلف است که من
00:03:01 حال و بنابراین ما در حال گرفتن درزهای در بسیاری از مکان های بهتر است.
00:03:05 بیایید فقط خاموش Polygroups، کلیدهای Shift + F. آن را در واقع شامل
00:03:10 ورفرم که من روشن بود.
00:03:11 بیایید یک دیگر با که خاموش است. جدید از نقشه UV.
00:03:15 خوب، پس آن را کمی آسان تر به حال حاضر است.
00:03:17 بنابراین درزهای در مکان های کمتر آشکار هستند.
00:03:19 در حال حاضر ما یک حق برش در سراسر وسط صورت، و آن را برش
00:03:24 درز در مکان هایی مانند سراسر کمربند است که در آن به نظر می رسد طبیعی وجود دارد به هر حال، و
00:03:28 در اطراف تپه از شلوار، به طوری که یک جای خوب برای قرار دادن درزهای است.
00:03:32 UV استاد بزرگ در انجام سریع منظوره نقشه UV است، اما اگر شما نیاز به یک
00:03:37 نقشه بسیار کارآمد برای چیزهایی مانند بازی که در آن هر پیکسل شمارش، شما خواهید بود
00:03:41 بهتر تخمگذار از UVS در یک برنامه است که اختصاص داده شده بیشتر به این منظور است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

بستن