Home / آموزش نرم افزار / آموزش زیبراش / آموزش نحوه کار کردن با پلاگین یو وی مستر zbrush UV Master

آموزش نحوه کار کردن با پلاگین یو وی مستر zbrush UV Master

آموزش زیبراش ZBrush 4R7

آموزش زیبراش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZBrush 4 Essential Training: How to Use UV Master lynda.com

09 – UV Layout and Maps

03 – Using UV Master

00:00:00 استاد UV باعث می شود یک نقشه UV از مدل های 3D.
00:00:04 نتیجه این است نوع مانند یک فرش کلاهی از پوست خرس.
00:00:06 این یک سطح صاف برای ذخیره سازی رنگ و نقشه های دیگر در یک تصویر 2D است که می تواند در
00:00:11 به برنامه های دیگر صادر می شود.
00:00:13 این آسان برای استفاده، اما مستلزم چند مرحله است که در حال تمرین ارزش.
00:00:17 اطمینان حاصل کنید که استاد UV کردم پلاگین در نصب و باز کردن فایل ورزش.
00:00:22 من می خواهم برای دریافت جعبه نور از راه، و شما همچنین خواهید مطمئن شوید
00:00:27 که مدل در پایین ترین سطح زیربخش های آن است.
00:00:30 بنابراین اجازه دهید، هندسه در یک است. خوبه.
00:00:33 در حال حاضر تا به منوی Zplugin، و ما فقط این حوض به پالت.
00:00:37 من می خواهم به کلیک بر روی این دکمه در اینجا.
00:00:40 بیایید گسترش UV استاد پالت فرعی.
00:00:42 در حال حاضر بسیاری از گزینه های در اینجا وجود دارد، اما به من اجازه از طریق آنها.
00:00:46 شما فقط می تواند در باز کردن کلیک کنید و اجازه UV استاد انجام چیز آن است، و آن را خواهد تف نقشه UV.
00:00:52 آن را به چند ثانیه. در حال حاضر آن را انجام داده.
00:00:59 بیایید پایین به بافت پالت فرعی نقشه بافت، و ببینید چه نتیجه ما است.
00:01:05 اگر ما در جدید کلیک از نقشه UV، از ZBrush است که برای ایجاد یک نقشه بافت است که
00:01:10 ما نشان می دهد چه UVS مانند نگاه کنید.
00:01:13 بنابراین اگر شما با نگه داشتن ماوس روی این تصویر را کمی اینجا، شما می توانید ببینید که آن را
00:01:17 گرفته کل مدل 3D و آن را آن را به یک تصویر 2D پهن.
00:01:22 بافت که در مدل 3D را نیز به شما نشان می دهد که در آن درز هستند.
00:01:26 بنابراین می بینید که این دو درزهای بزرگ وجود دارد درست در مقابل مدل،
00:01:30 و یک درز برش سر در نیمه، و معمولا من می خواهم برای قرار دادن درزهای در
00:01:35 مکان کمتر آشکار.
00:01:37 حالا اجازه دهید نوبه خود این نقشه و بازگشت به UV استاد پالت فرعی و
00:01:41 سفارشی برخی از تنظیمات برای گرفتن نتیجه بهتر است.
به نوبه خود 00:01:43 بیایید بر روی Polygroups توسط هدف قرار دادن کلیدهای Shift + F. شما می توانید ببینید که من در حال حاضر
00:01:52 قطعات اصلی مدل به دو گروه جداگانه تقسیم می شود.
00:01:55 UV استاد می تواند این گروه به تقسیم کردن نقشه ماوراء بنفش نیز استفاده کنید.
00:01:59 این معمولا نتیجه بهتری تولید به دلیل آن را ندارد پهن
00:02:02 یک شکل بزرگ؛ در عوض، آن می تواند در گرفتن بهترین نتیجه برای چند اشکال کوچک تر کار می کنند.
00:02:08 بنابراین اجازه دهید فقط به نوبه خود در Polygroups را به استفاده از این گزینه.
00:02:13 شما همچنین می توانید در استفاده از آهنگ و موجود UV را روشن کنید.
00:02:16 این قابلیت بسیار مفید است اگر شما درزهای UV در برنامه های مختلف قطع و شما
00:02:19 فقط می خواهم UV استاد برای انجام یک کار شسته رفته تر از تراز وسط کردن نقشه.
00:02:23 من نمی خواهم به استفاده از آن این زمان به دلیل ما در حال حاضر درزهای است که گسترش
00:02:27 کل مدل را به یک نقشه، به طوری که مفید نیست.
00:02:32 شما می توانید از باز کردن همه دکمه استفاده کنید.
00:02:34 چه که انجام می دهد آن unwraps همه subtools در یک بار، اما من ترجیح می دهم به آنها را انجام به طور جداگانه.
00:02:39 که راه من باید کنترل بیشتری روی نتیجه نهایی.
00:02:42 حالا که تنظیم Polygroups ما را فعال کردید، اجازه دهید دوباره ضربه باز کردن و دیدن آنچه که ما را دریافت کنید.
00:02:51 همه حق! بیایید چند ثانیه.
00:02:53 بیایید رفتن به پایین به بافت از نقشه کلیک کنید و جدید از نقشه UV است.
00:02:57 حالا شما می توانید نتیجه را ببینید شکسته است تا همه از polygroups مختلف است که من
00:03:01 حال و بنابراین ما در حال گرفتن درزهای در بسیاری از مکان های بهتر است.
00:03:05 بیایید فقط خاموش Polygroups، کلیدهای Shift + F. آن را در واقع شامل
00:03:10 ورفرم که من روشن بود.
00:03:11 بیایید یک دیگر با که خاموش است. جدید از نقشه UV.
00:03:15 خوب، پس آن را کمی آسان تر به حال حاضر است.
00:03:17 بنابراین درزهای در مکان های کمتر آشکار هستند.
00:03:19 در حال حاضر ما یک حق برش در سراسر وسط صورت، و آن را برش
00:03:24 درز در مکان هایی مانند سراسر کمربند است که در آن به نظر می رسد طبیعی وجود دارد به هر حال، و
00:03:28 در اطراف تپه از شلوار، به طوری که یک جای خوب برای قرار دادن درزهای است.
00:03:32 UV استاد بزرگ در انجام سریع منظوره نقشه UV است، اما اگر شما نیاز به یک
00:03:37 نقشه بسیار کارآمد برای چیزهایی مانند بازی که در آن هر پیکسل شمارش، شما خواهید بود
00:03:41 بهتر تخمگذار از UVS در یک برنامه است که اختصاص داده شده بیشتر به این منظور است.

 

 

About evermotion3d

Check Also

روش های پیدا کردن و حل مشکلات رایج ریبراش ZBrush files fixing

 آموزش زیبراش ZBrush files Recognizing  fixing  problems                   …

پاسخ دهید