آموزش متریال سازی رندر زیبراش تکسچر مپ zbrush creating texture maps

آموزش زیبراش ZBrush 4R7

  آموزش ساخت تکسچر مپ texture map

در زیبراش میتوانیم تمام صفحات بک آبجکت را تخت و به صورت 2بعدی 2D maps فرض کنیم  و مشخصات و ویژگی های آن را به سایر نرم افزار های گرفیکی منتقل کنیم. اگر فقط رنگ باشد، خوی انجام اینکار خیلی خیلی راحت مشود. اما اگر مپ هایی مانند normal maps یا مپ displacement باشند، درحین انتقال، کیفیت خودشان را از دست خواهند داد …

آموزش زیبراش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zbrush 4 essential training

09 – UV Layout and Maps

04 – Creating texture maps

00:00:00 همه انواع از کیفیت سطح را می توان از مدل استخراج و ترجمه
00:00:05 نقشه های 2D که در برنامه های کاربردی دیگر استفاده می شود.
00:00:08 رنگ البته ساده ترین راه برای درک است.
00:00:11 دیگر انواع نقشه، مانند نقشه های طبیعی و نقشه های جابجایی وجود دارد، که می تواند
00:00:14 دوباره ایجاد جزئیات در حال سقوط از سطح زیربخش بالا و سپس آنها را
00:00:18 قابل مشاهده بر روی یک مدل با وضوح پایین تر است.
00:00:20 حالا اجازه دهید باز کردن نقشه بافت پالت فرعی.
00:00:26 برای ایجاد یک نقشه رنگ، بافت، ما می رویم به گرفتن polypainting که در حال حاضر
00:00:30 در مدل وجود دارد و انتقال آن به یک تصویر 2D بر اساس نقشه UV است.
00:00:34 بیایید کلیک کنید جدید از Polypaint.
00:00:39 نتیجه ما یک نقشه کم جزئیات است.
00:00:42 دلیل این است که مدل در حال حاضر در سطح زیربخش پایین و
00:00:46 نقشه بافت تنها را انتخاب کنید تا هر رنگی که در حال حاضر قابل مشاهده است.
00:00:50 بریم به بالاترین سطح زیربخش و دوباره امتحان کنید.
00:00:58 یک چیزی که شما ممکن است متوجه است که از آنجایی که ما در بالاترین سطح زیربخش هستند
00:01:02 ما باید دیدن همه جزئیات دقیق بود، اما ما نیست.
00:01:05 دلیلش این است که نقشه بافت است.
00:01:07 بیایید این را خاموش کنید.
00:01:08 نقشه بافت پوشش شد تا Polypainting.
00:01:11 در حال حاضر با که، ما می توانید تمام جزئیات که ذاتی به این مدل را مشاهده کنید.
00:01:14 حالا اجازه دهید ایجاد یک نقشه جدید از Polypaint.
00:01:19 حالا که جزئیات بیشتری در آن است.
00:01:22 راه دیگر برای تولید یک نقشه است پوشش.
00:01:25 بنابراین اجازه دهید خاموش کردن این نقشه بافت و من همچنین می خواهم از رنگ خلاص در حال حاضر.
00:01:30 بنابراین باز کردن تمام Polypaint و خاموش کردن رنگ آمیزی، بنابراین ما فقط مدل را ببینید
00:01:35 خود را بدون هیچ polypainting بر روی آن.
00:01:38 حالا اجازه دهید یک ماسک بر اساس حفره.
00:01:40 من فقط قصد استفاده از تنظیمات پیش فرض و ماسک کلیک توسط حفره.
00:01:43 بنابراین شما می توانید ببینید چه چیزی آن را انجام داده است آن را یک ماسک در هر مکان که در آن وجود دارد ایجاد
00:01:49 یک چین یا افسردگی و یا هر نوع حفره.
00:01:53 شما می توانید ببینید که چگونه آن را تیره تر است. این بدان معناست که آن را خاموش در داخل از آن چین پوشانده شده است.
00:01:57 حالا اجازه دهید به پایین به بافت از نقشه پالت فرعی و کلیک های جدید از استتار.
00:02:02 بنابراین در حال حاضر ما یک نقشه جدید که از همه شکاف ایجاد شد کردم و
00:02:07 چین در این مدل است.
00:02:09 این نوع از نقشه واقعا برای ارائه در انواع دیگر از برنامه های مفید است.
00:02:14 شما می توانید از آن استفاده کنید به طور خودکار شکاف تیره، به آن به درخشان شود
00:02:18 در داخل آن چین است.
00:02:19 واقعا یک راه خوب برای بالا بردن سطح رئالیسم در یک مدل است.
00:02:23 بیایید این نقشه به دور برای شرکت بیش از حد، و من می خواهم به کلیدهای Ctrl + Shift + A را به
00:02:30 حذف تمام پوشش.
00:02:32 اجازه دهید در مورد نقشه های طبیعی و جابه صحبت کنید.
00:02:34 این نقشه ها استفاده می شود که به یک مدل نگاه کم پلی مانند آن است که تمام می
00:02:38 جزئیات از یک مدل بالا پلی.
00:02:40 تنظیمات شما با استفاده از در مورد چگونه شما قصد استفاده از آنها و چه برنامه ها بستگی دارد
00:02:44 آنها را در استفاده می شود.
00:02:45 بنابراین، برای مثال، اجازه دهید باز کردن نقشه طبیعی زیر پالت.
00:02:49 مگر در مواردی که شما می دانید آنچه شما انجام با این تنظیمات، بهتر است به آنها باقی بمانند.
00:02:55 بیایید یک نقشه طبیعی تنها با کلیک کردن درست NormalMap.
00:02:58 در حال حاضر ما این کمی پاپ آپ است. به ما می گوید که نقشه می تواند در حالی که ایجاد می شود
00:03:03 بالاترین سطح زیربخش فعال است.
00:03:05 دلیلش این است که نقشه طبیعی و نقشه های جابجایی مقایسه بالاترین زیربخش
00:03:09 سطح به سطح زیربخش جاری است.
00:03:12 اگر من در حال حاضر در بالاترین سطح زیربخش هستم، هیچ چیز برای مقایسه وجود دارد.
00:03:16 بنابراین اجازه دهید به پایین با پایین ترین سطح زیربخش، و ما دوباره سعی کنید که.
00:03:23 بنابراین در حال حاضر شما این واقعا سرد، بد بو، نقشه های رنگارنگ است.
00:03:31 این است که به برنامه های دیگر مانند مایا و یا 3D استودیو مکس چگونه بالا به
00:03:37 اطلاعات قطعنامه باید نگاه کنید.
00:03:39 بنابراین شما می توانید بر روی این مدل کم پلی نقشه و آن را شبیه آن است که
00:03:43 جزئیات بالا بافت.
00:03:49 اجازه دهید همان چیزی که برای یک نقشه جابجایی Texture Painting in ZBrush
00:03:51 نرم افزار Zbrush در واقع در نقشه بافت تبدیل می شود هر بار که شما یک نقشه جدید ایجاد کنید. حتی اگر
00:03:58 آن یک نقشه بافت نیست، اگر آن یک نقشه طبیعی است، از ZBrush فقط این را روشن کنید.
00:04:02 بنابراین من می خواهم که به نوبه خود دوباره.
00:04:03 بیایید یک نقشه جابجایی و آن را ایجاد DispMap.
00:04:10 جابجایی نقشه شبیه به یک نقشه طبیعی است با این تفاوت که آن را گفتن یک 3D
00:04:14 برنامه چه مقدار جزئیات سطح تحت فشار قرار دادند تا یا تحت فشار قرار دادند پایین نسبت به
00:04:20 مدل کم پلی.
00:04:22 در حال حاضر یک بار به شما یک نقشه ام، آن را بسیار روشن نیست که چه برای انجام با آن و یا چگونه به آن را ذخیره کنید.
00:04:26 باید دکمه ذخیره در تمام این پالت وجود داشته باشد، اما وجود ندارد.
00:04:31 راه شما آن را ذخیره کنید با کلیک روی دکمه کلون.
00:04:34 بنابراین در مورد جابجایی نقشه، آن را کلون منایش
00:04:37 شما همچنین می تواند انجام کلون بافت در نقشه بافت و یا کلون NM در
00:04:42 پالت نقشه عادی.
00:04:43 چه انجام این کار است آن را به نقشه را به پالت بافت انتقال.
00:04:49 سپس شما می توانید روی Export کلیک کنید و ذخیره آن در هر یک از این فرمت های.
00:04:56 اغلب استفادههای برای یک نرم افزار Zbrush در نهایت در مدل نتیجه و بافت در حال صادر شدن
00:05:00 برای استفاده در برنامه های دیگر،
00:05:02 تا یادگیری فرایند نقشه ایجاد بسیار مهم است.
00:05:05 نقشه پس از آن می تواند بیشتر در فتوشاپ پردازش شده است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا