Learn 3d Unreal Engine 2021 Importing meshes

صفر تا صد آموزش آنریل انجین در معماری Unreal Engine Importing meshes

I’ll click OK and let it go through the rest of the Import. My objects have all Imported in and we can see Unreal is now saving the assets to .uasset, and then also, making sure that the Textures come in, the Materials and generating thumbnails. There are probably six or eight more times I had to click OK to a “degenerate tangent” message, but that’s OK. Again, if you’re having issues, check how your Normals are working. Do you have odd-shaped faces or hidden edges that are causing funny artifacts on those models? And you can also bring it out as an OBJ if you need, and usually eliminate some of those issues. All of my pieces have Imported in. What’s happened here is that Unreal has also brought in the Textures associated with those Materials if they were put in a standard Maya material, for example. What we can see here is a generated thumbnails for each one, and each one can then show us as we mouse over, for example, where it is, the number of Triangles, Verts and so forth, and UVChannels used. This did take a couple of minutes. So if you want to minimize that, you can bring in some objects now and place them, and some later. But I chose to take the time hit and bring in those pieces, and now I’m going to do a little bit of organization. What we can see here is we have a bunch of different things going on. There’s our Meshes, such as the ceiling for the conference room. There’s the Carpet, which I’ve called Speedway. There’s some different Textures, Ceiling_tiles and so forth, and other Materials and things scattered throughout. What I’ll do is use my Filters here, dropping down and choosing, for example, Materials. This filters down to just the Materials, and I’ll make a folder, right-clicking and choosing New Folder in the Content section, and calling it Materials. Now, click back on Content, there’s all the Materials and I’ll select them, picking one, holding Shift, and picking the bottom, and I’ll pull them into the Materials folder. I’ll Move them here, and it’ll move them over, saving the assets again. I’ll repeat this with the Meshes and the Textures.

اما من ترجیح دادم وقت بگذارم و آن قطعات را بیاورم ، و اکنون می خواهم کمی سازماندهی کنم. آنچه در اینجا می توانیم ببینیم این است که مجموعه ای از امور مختلف در حال انجام است. مش های ما وجود دارد ، مانند سقف اتاق کنفرانس. فرش وجود دارد ، که من آن را Speedway نامیده ام. چندین بافت متفاوت ، پارچه های سقفی و موارد دیگر و سایر مواد و اشیا مختلف در سراسر وجود دارد. کاری که من انجام خواهم داد این است که از فیلترهای خود در اینجا استفاده می کنم ، پایین می آیم و مثلا مواد را انتخاب می کنم. این فقط مواد را فیلتر می کند ، و من یک پوشه درست می کنم ، کلیک راست می کنم و New Folder را در بخش محتوا انتخاب می کنم ، و آن را Material می نامم. حالا ، دوباره روی محتوا کلیک کنید ، همه مواد وجود دارد و من آنها را انتخاب می کنم ، یکی را انتخاب می کنم ، Shift را نگه می دارم و قسمت پایین را می چینم ، و آنها را به پوشه Materials می کشم. من آنها را به اینجا منتقل می کنم ، و آنها آنها را انتقال می دهد ، دوباره دارایی را پس انداز می کند. من این کار را با مش و بافت تکرار می کنم

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا